כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
כל האמת בפרצוף

שגריר רוסיה הזהיר את המראיינת: "אם תעלבי אותי שוב, נעצור את הראיון"

שגריר רוסיה בבריטניה התעמת שוב ושוב עם המראיינת ה-BBC, לורה קונסברג, כשהיא הטיחה בו דברים קשים על הפלישה של ארצו לאוקראינה. הוא ניסה להאשים את אוקראינה בגרימת הסכסוך, טענה מוכרת ושגויה שמשמשת את מנהיגי רוסיה כבר יותר משנה כדי לנסות להצדיק מלכתחילה את פלישתה הבלתי חוקית לאוקראינה

שגריר רוסיה הזהיר את המראיינת: "אם תעלבי אותי שוב, נעצור את הראיון"
אילוסטרציה צילום: pixabay

שגריר רוסיה בבריטניה איים בצורה מצמררת על "מימד חדש" במלחמה עם אוקראינה: אנדריי קלין האשים את בריטניה בראיון ב-BBC בהסלמת הסכסוך בן 15 החודשים על ידי אספקת טילים ארוכי טווח לקייב וסיוע לאוקראינה להשיג מטוסי קרב. השופר של פוטין אמר כי למרות שהמלחמה כבר נמשכת למעלה משנה, ארצו עדיין לא "פעלה ברצינות רבה". קלין התעקש שרוסיה שפלשה לאוקראינה ב-24 בפברואר בשנה שעברה תנצח בקרב.

"זו טעות אידיאליסטית גדולה לחשוב שאולי אוקראינה תנצח", אמר למראיינת לורה קונסברג. "רוסיה גדולה פי 16 מאוקראינה - יש לנו משאבים אדירים" אמר. "עדיין לא התחלנו לפעול ברצינות רבה" הוסיף. מר קלין, שמונה לשגריר ב-2019, טען ש"הסלמה של המלחמה" נעשית על ידי מדינות נאט"ו, במיוחד על ידי בריטניה".

הוא הוסיף: "במוקדם או במאוחר ההסלמה הזו עשויה לקבל מימד חדש שאיננו צריכים ואיננו רוצים". אבל הוא הוסיף: "אנחנו יכולים לעשות שלום מחר אם האוקראינים יגידו שהם יהיו מוכנים לנהל משא ומתן".

היא אמרה לו: "זה מדהים לדבר איתך, אתה שמח לחזור על טענות שהופרכו, אתה שמח לנסות להסיט שאלות, אתה שמח להטעות את הקהל שלנו לגבי האמת - אולי אתה אפילו משקר לעצמך על מה באמת קורה" הוא השיב: "אם תנסה להעליב אותי שוב, פשוט נפסיק את הראיון הזה". הוא הוסיף: "אני לא מטעה אותך, אני רק מספר לך את הצד שלנו בסיפור הזה".

הכחשת המצב בשטח על ידי השגריר קלין לוותה בטענות חסרות בסיס על פלישת רוסיה, הוא עדיין התעקש לכנות את המלחמה "מבצע צבאי מיוחד". הוא ניסה להאשים את אוקראינה בגרימת הסכסוך, זו טענה מוכרת ושגויה שמשמשת את מנהיגי רוסיה כבר יותר משנה כדי לנסות להצדיק מלכתחילה את פלישתה הבלתי חוקית לאוקראינה.

מול ראיות מדו"ח רשמי של האו"ם על פשעים נרחבים, עינויים, וגירוש כפוי של ילדים, הוא השיב בטענה שכוחות אוקראינים ביצעו פשעים גם נגד אזרחים. ישנן עדויות למספר קטן של הפרות זכויות אדם על ידי כוחות אוקראינים. אבל היקף ההתעללות מצד רוסיה הוא נרחב, מתועד היטב ומעבר לכל ספק.

שגריר רוסיה BBC מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד