כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
"גאה וצנועה"

לראשונה: ארגון הסטודנטים הציב בראשו שומרת שבת

נשיאת ארגון הסטודנטים באוניברסיטת קליפורניה סנטה ברברה שומרת שבת. היא הודיעה לצוות שלה כי שמירת השבת שלה אינה ניתנת למשא ומתן וכי "החל מהשקיעה בימי שישי, סמכויותיה ואחריותה יועברו לאחרים"

לראשונה: ארגון הסטודנטים הציב בראשו שומרת שבת
נרות שבת. אילוסטרציה צילום: נתי שוחט, פלאש 90

בזמן שסטודנטים יהודים ברחבי קליפורניה סובלים ממבול של תקריות אנטישמיות, עם סטודנטים שחגגו את יום הולדתו של היטלר באוניברסיטת קליפורניה סנטה קרוז, וציירו צלבי קרס על קירות חדר השירותים בסן דייגו, סטודנטים באוניברסיטת סנטה ברברה עשו את הבחירה ההיסטורית לבחור שומר שבת לתפקיד הנשיא של ארגון הסטודנטים.

טסה וקסלר בת 21, סטודנטית שנה שלישית במדעי המדינה, נבחרה ב-27 באפריל לנשיאת הארגון עם 51 אחוז מהקולות. במהלך השנה הבאה היא תשמש כמקשרת בין האוניברסיטה לבין 23,000 בוגרי התואר הראשון של האוניברסיטה.

"אני מקווה שהסטודנטים יבינו שככל שיהיו יותר יהודים שומרי מצוות במקום העבודה, כך יהיו שינויים רבים יותר כדי להכיל אנשים כמונו", אמרה וקסלר ל"אלגמיינר".

הלימודים במקום הם אתגר עבור חברי הקהילה האקדמית היהודים, ובמספר הזדמנויות נערכו בשבת אירועים על ידי קבוצות שונות בקמפוס כדי למנוע את השתתפות היהודים במפגשים חשובים. סטודנטים יהודים גורשו גם מקבוצות בקמפוס בשל תמיכה בישראל, כפי שקרה באוניברסיטת סטייט של ניו יורק-ניו פאלץ בשנת 2022, כאשר קסנדרה בלוטנר נאלצה לצאת מקבוצה בה היתה בשל אנטישמיות.

וקסלר אמרה שהיא התכוננה מראש לכל תגובה אפשרית, והודיעה לצוות שלה כי שמירת השבת שלה אינה ניתנת למשא ומתן וכי החל מהשקיעה בימי שישי, סמכויותיה ואחריותה יועברו לאחרים. עם זאת, היא נותרה בטוחה שהמחויבות שלה לשבת נתמכת על ידי חבריה. "גם יהודים וגם לא-יהודים הביעו הערות חיוביות מאוד על כך".

היא אמרה לבית חב"ד המקומי: "אני גאה וצנועה להיבחר לנשיאה לא רק בתור המועמדת היחידה שהתמודדה, אלא גם כאישה שומרת השבת הראשונה בתולדות המקום שנבחרה לתפקיד זה. אני נכנסת לתפקיד הזה בהתרגשות, תשוקה ודחף, והידיעה שיש לי את הקהילה היהודית וחב"ד לצידי, תתן לי כוח בלתי פוסק לאורך כהונתי. אני באמת לא יכולה לחכות להתחיל לכהן, ואני מבטיחה להמשיך לתמוך בקהילה שלי לאורך כל הדרך, תמיד".

קליפורניה ארה''ב אגודת סטודנטים שומרת שבת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד