י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
80 שנה אחרי נפילתם

חיילים יהודים-אמריקאים עם צלב על המצבה, יקבלו מצבות חדשות עם מגן דוד

מאות חיילים יהודים, ששירתו בצבא ארה"ב ונפלו בקרבות נגד הנאצים, נקברו בקבורה נוצרית, בסוף השבוע ארגון יהודי החליף את המצבות עם סממנים נוצריים למצבות עם סממנים יהודיים

חיילים יהודים-אמריקאים עם צלב על המצבה, יקבלו מצבות חדשות עם מגן דוד
אחד המצבות שהוחלפו צילום: Operation Benjamin

מספר חיילים יהודים-אמריקאים שנפלו במלחמת העולם השנייה יקבלו מצבות "המייצגות תיאור מדויק יותר של אמונתם ומורשתם המשפחתית" כך דיווחה התקשורת באטלנטה - ארה"ב. אלה שנקברו בנורמנדי תחת מצבות עם הצלב הנוצרי יוחלפו באישור המשפחה במצבה עם מגן דוד.

חיילים יהודים נהגו להסתיר את זהותם היהודית, מחשש שאם ייפלו לידי הנאצים, הם יעונו. מאחר ולא כולם ידעו שהם יהודים, הם נקברו תחת צלב נוצרי.  

גבר אמריקאי מאטלנטה יצא לצרפת שם הם קבורים כדי לראות את הטקס מתקיים, כך על פי התקשורת המקומית. "אני חושב שחשוב אם אתה יכול לברר את השורשים שלך", אמר ביל לוונטאל שיצא לצרפת.

הוא סיפר כי הוא ואשתו ביקרו בצרפת בשנה שעברה, ונודע להם כי קרוב משפחתו נקבר בבית הקברות האמריקאי בנורמנדי שבצרפת. קרוב משפחתו הוא סגן לורנס קרייג שהיה בצבא ארה"ב ונהרג בקרבות בגיל 28. "היה צלב על הקבר, ואנחנו יהודים", אמר לוונטאל. "בדקתי אם אפשר לתקן את זה".

מסתבר שארגון 'מבצע בנימין' כבר עבד עליו. ארגון "מבצע בנימין", הוא ארגון יהודי האחראי לפרויקט של איתור קברי חיילים יהודים שנקברו תחת מצבה עם סממנים נוצריים והחלפת המצבות. הארגון מחליף את הצלבים במגיני דוד, בתיאום עם הצבא האמריקני ובהסכמת המשפחה.

מאות חיילים יהודים, ששירתו בצבא ארה"ב ונפלו בקרבות נגד הנאצים, נקברו בקבורה נוצרית. על פי הערכות, כ-11 אלף חיילים יהודים אמריקנים נהרגו במלחמת העולם השנייה, ומאות מהם לא זכו לקבורה יהודית ראויה.

בסוף השבוע הזה התקיימו שני טקסים נוספים בנורמנדי, שיביאו את מספר המצבות הכולל שהוחלפו במהלך מבצע בנימין ל-23. הם גם ערכו את הטקסים האלה בבתי הקברות האמריקאיים בבלגיה ובפיליפינים.

קבר מגן דוד צלב מלחמת העולם השניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד