כ"ג אייר התשפ"ד
31.05.2024
מזדהים בשמם המלא

מי הם המתנדבים הרוסיים הנלחמים למען אוקראינה?

מאות אזרחים רוסים נלחמים כמתנדבים בצד האוקראיני נגד רוסיה, כך על פי דיווחים בתקשורת האוקראינית. מי הם ומה תקוותיהם לעתידה של רוסיה?. באחד האיגודים ישנם כ-500 איש שנלחמים נגד רוסיה

באדיבות המצלם
באדיבות המצלם צילום: באדיבות המצלם

"חלום שהתגשם - אני עכשיו בלגיון החירות של רוסיה", אומר איגור וולובייב, פעם סגן נשיא חברה ממשלתית שברוסיה. בערוץ הטלגרם של הלגיון יש פרטים על לא מעט רוסים שערקו לאוקראינה ואף חשפו את שמם. לגיון "חופש רוסיה", ו"חיל המתנדבים הרוסי" הן שתי קבוצות הכוללות בעיקר רוסים שנלחמים בצד של אוקראינה.

ביום שני בשבוע שעבר, לוחמים מהיחידות הללו הפגיזו את אזור בלגורוד הרוסי. אנדריי יוזוב ממנהל המודיעין של אוקראינה אמר כי זה "מבצע לשחרור השטחים הללו ממשטר פוטין".

תאגיד השידור הגרמני DW מדווח כי ישנה מודעות ללגיון "חופש רוסיה" לפחות מתחילת אפריל 2022. הוא הוקם ככל הנראה על ידי חיילים רוסים שבויים שעברו לצד האוקראיני, אך גם ממתנדבים בעלי דרכונים רוסיים.

הלגיון מורכב מכ-500 איש, לפי איליה פונומארב, לשעבר חבר בדומא הממלכתית הרוסית (הפרלמנט) המייצג את היחידה. הוא היה המחוקק הרוסי היחיד שהצביע נגד סיפוח קרים ב-2014 ויצא לגלות ב-2016.

"חיל המתנדבים הרוסי" קיים מאז אוגוסט 2022 אך מספר המתנדבים אינו ידוע. עם זאת, לוחם העונה לשם "קרדינל", שתעודת הזהות הצבאית שלו הוצגה ל-DW, אמר שיש לה את אותן משימות כמו פלוגה לוחמת שיכולה לכלול 30 עד 150 איש.

אחד המייסדים, דניס קפוסטין, איש עסקים שידוע כחלק מתנועת הימין הקיצוני של רוסיה ומשתמש בשם הבדוי דניס ניקיטין, אמר בסוף השנה שעברה שחיל המתנדבים הרוסי עובד עם הצבא האוקראיני מאז הפלישה.

ברשתות החברתיות אומרים חברים בחיל המתנדבים הרוסי כי כל חבריו מחזיקים בדעות שמרניות ימניות. "קרדינל" רואה את עתידה של רוסיה ב"מדינת לאום אמיתית של רוסים בשטחים הרוסיים המקוריים - תוך התחשבות בשלמות הטריטוריאלית של אוקראינה ובלארוס, כמו גם של מדינות שכנות".

"אנחנו רוצים להקים מדינה לרוסים שחיים בשלום עם כל העמים שמקיפים אותה", הוא אומר.

חברי לגיון חופש רוסיה, אינם מביעים בפומבי את דעותיהם הפוליטיות. איליה פונומרב אמר שלמעשה אין אידיאולוגיה דומיננטית והיחידה היא אב טיפוס של הצבא העתידי של הפדרציה הרוסית, עם יתרון שזה לא משמאל ולא ימין, לא ליברל ולא שמרני. הוא טוען שהחברים מאוחדים ברעיון ההתנגדות לתוקפנות של רוסיה.

חיל המתנדבים הרוסי הוא חלק מאיגוד אזרחי שנוסד בוורשה, שהפנים הציבוריים העיקריים שלה הם אנסטסיה סרגייבה, עד לאחרונה ראש עמותת "למען רוסיה חופשית" שבסיסה בפולין. היא אמרה שבאיגוד האזרחי יש חברים מהרפובליקות המרכיבות את הפדרציה הרוסית שתמכו בזכות ההגדרה העצמית של עמיהם.

אנשי האיגוד פרסמו הודעות וידאו לצ'צ'נים ולצ'רקסים, וקראו להם להילחם למען אוקראינה ולפעול למען עצמאות הרפובליקות שלהם. אחת המשימות של סרגייבה היא לחפש תרומות פרטיות למימון הכשרת לוחמים חדשים.

מלחמת אוקראינה רוסיה צבא רוסיה צבא אוקראינה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד