כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
פוטין נוקם

מאות עובדי מדינה גרמנים גורשו מרוסיה

דיפלומטים, מורים וצוות עובדים עבור ארגון תרבות גרמני יאלצו לעזוב את רוסיה כמעט המיידית. המהלך הוא תגובה ברורה לגירוש של קציני מודיעין רוסים על ידי ברלין. המשמעות של הגירושים היא שהנציגויות כבר דיללו מאוד את השירותים לאזרחים גרמנים, וגרמו לזמני המתנה ארוכים יותר

מאות עובדי מדינה גרמנים גורשו מרוסיה
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: unsplash

כמה מאות עובדי מדינה גרמנים, כולל דיפלומטים, מורים בבתי ספר וצוות של מכון גתה הבינלאומי, צפויים לעזוב את רוסיה בקרוב מאד, בעקבות דרישה של מוסקבה, כך דיווחו כלי תקשורת בגרמניה. הקרמלין החליט באפריל האחרון להגביל את מספר העובדים בנציגויות ובארגונים גרמניים במדינה.

המהלך בא בעקבות החלטתה של ברלין לגרש מספר קציני מודיעין רוסים בחשד לריגול. "המגבלה הזו שנקבעה על ידי רוסיה מתחילת יוני, מחייבת קיצוץ משמעותי בכל תחומי הנוכחות שלנו ברוסיה", מסר משרד החוץ של גרמניה, ואישר דיווחים קודמים בתקשורת על כך.

"מדובר בהחלטה חד צדדית, לא מוצדקת ובלתי מובנת", הוסיפו במשרד. המשרד לא ציין את המספר המדויק של האנשים שיעזבו את רוסיה. הגירושים מראים את ההשפעה על הקשרים בין מוסקבה לברלין שגרמה המלחמה באוקראינה. כשרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר אשתקד, גרמניה חתכה את יבוא הגז הרוסי, תמכה בסנקציות בינלאומיות על רוסיה וגירשה דיפלומטים רוסים שברלין האמינה שהם מהווים איום על ביטחונה.

הקיצוצים בסגל הדיפלומטי הרוסי הובילו לתגובה חדה ממוסקבה שגרשה כ-20 עובדי שגרירות גרמניה. המשמעות של הגירושים היא שהנציגויות כבר דיללו מאוד את השירותים לאזרחים גרמנים, וגרמו לזמני המתנה ארוכים יותר.

מלחמת אוקראינה רוסיה ברלין גרמניה דיפלומטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד