ט"ז ניסן התשפ"ד
24.04.2024

שמיטה: משגיחי הרב לנדא בודקים סחורה חדשה

המשגיחים הונחו לאכוף את ההוראה למנוע בעלי החנויות להביא סחורה חדשה לבד - למרות שמדובר בסחורה משנה שישית

הגרמי"ל לנדא. צילום: קובי הר צבי
הגרמי"ל לנדא. צילום: קובי הר צבי

ב'צום גדליה' הוחל בשיווק בכל חנויות פירות וירקות שבפיקוח והשגחת ועדת השמיטה שבראשות אב"ד בני ברק הגרמי"ל לנדא, תוצרת ללא חשש שביעית מיבול שישית, חו"ל, או מיבול נכרים, אוצר בי"ד (בננות) תוך כדי הקפדה יתרה של משגיחי 'ועדת השמיטה' משעת קליטה בשטח ועד להבאתם לחנויות. ב'ועדת השמיטה' מציינים כי המשגיחים הונחו לאכוף את ההוראה שבעלי החנויות לא יביאו סחורה חדשה לבד למרות שזאת עדין סחורה משנה שישית וללא חשש שביעית אלא אך ורק באמצעות 'ועדת השמיטה'.

על פירות האילן שלא חל עליהם עדין דיני שביעית. הפיקוח על הפרשות תרומות ומעשרות, ערלה וממשיך כרגיל - כמו שאר ימות השנה בהקפדה יתרה על ידי המשגיחים והמפקחים. בתוך כך, ירקות עלים מגידול מיוחד הנמכרים בחנויות השמיטה שבהשגחתנו, ממשיכים לבדוק את התוצרת שתהיה במקסימום נקיה מחרקים וזוחלים, וכמו תמיד תוצרת שאינה ראויה לא נכנסת לחנויות שבהכשר, לפי הוראת הגרמי"ל לנדא, ומודפס על כל אריזה שחובה לשטוף לפני השימוש. ב'ועדת השמיטה' מציינים כי חנויות השמיטה שבפיקוח והשגחת ועדת השמיטה שבראשות אב"ד בני ברק הגרמי"ל לנדא, הם רק עם תעודה מ'הועד לעניני שמיטה' המעיד על השגחה בחנות זו עם כתובת המקום.

הכנות הרבות ב'ועדת השמיטה' שבראשות אב"ד בני ברק הגרמי"ל לנדא לקראת שנת השמיטה - הגיעו לסיומם עם התקדש השנה השביעית. פעילות נרחבת רבת היקף, מקצועית ומיומנת שנעשתה במשך חודשים ארוכים כדי לספק פירות וירקות לעם מקדשי שביעית בלי שום חששות. כמו כן, עוסקת ועדת השמיטה בארגון הספקת פרחים ללא חשש שביעית גם מייבא לציבור שומרי שביעית כהלכתה.

כל העבודות נעשות על ידי עשרות רבות של משגיחים אשר עוקבים ובודקים הכל בקפידא רבה מבלי לוותר על קוצו של יוד משעות הבוקר המוקדמת ועד השעות הקטנות של הלילה ובימים לא ימים. ומעל כולם ניצב הגרמי"ל לנדא שכל צעד ושעל נעשה תחת הכוונתו והוראותיו.
שמיטה הרב לנדא חקלאים שביעית חניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד