כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
בחירות חופשיות אבל לא הוגנות

הפרשן הוותיק מסכם: זו הסיבה שארדואן ניצח

"כולם חייבים לארדואן". כך טוען כתב חדשות החוץ הוותיק ערד ניר שנשלח לסקר את הבחירות בטורקיה ומסביר כי זו הסיבה שהבחירות אמנם היו חופשיות אבל לא לגמרי הוגנות בשל שליטתו של ארדואן בכלי התקשורת, בבתי המשפט ובכל מערכות השלטון שכולן חייבות לו הכרת טובה

הפרשן הוותיק מסכם: זו הסיבה שארדואן ניצח
ארדואן בקהרמנמרש צילום: דוברות נשיא טורקיה

עורך חדשות החוץ של חדשות 12, ערד ניר, שסיקר את הבחירות בטורקיה, מסכם ואומר כי נשיא טורקיה רג'יפ טאיפ ארדואן ניצח והתוצאות אינן מהונדסות.

ניר מציג כמה לקחים מהבחירות בטורקיה: "טורקיה אינה דמוקרטיה מתפקדת. מכיוון שכך טענתי לאורך הקמפיין שההערכות והניתוחים שצפו הפסד לארדואן אינם תקפים בסביבה פוליטית שבה הנשיא שולט בכל מערכות השילטון".

עוד הוא מוסיף ואומר: "בתום ימים שבהם סיירתי באזור הרעש ושוחחתי עם אזרחים הבנתי שטורקיה אכן חצויה והתמיכה בו אמיתית. למרות ההתרסקות הכלכלית שפוגעת בכל אחד כאן, למרות כשלי רעידת האדמה, למרות השחיתות ופגעיה. מה שמאפשר לארדואן לשמר את כוחו זו השליטה המוחלטת שלו בכלי התקשורת בטורקיה וההגבלות על חופש הביטוי ברשתות החברתיות".

ערד ניר. צילום: הדס פרוש, פלאש 90.

לדבריו, "זה מונע מהרוב המוחלט של האזרחים להיחשף לדיווח בלתי תלוי על מצבם, שלא לדבר על בחינת אלטרנטיבה שלטונית שישקלו לתת לה הזדמנות בבחירות. ערעור לרגולטור או לביהמ"ש העליון לא יועילו כי כולם חייבים לארדואן".

לסיכום אומר ערד ניר, "אז כן - הבחירות בטורקיה היו חופשיות. אבל לא הוגנות. חומר למחשבה".

רג'יפ טאיפ ארדואן בחירות בטורקיה ערד ניר ניצחון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד