כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
הדרן עלך

תיעוד: סיום הש"ס "שידך" 220 חברותות

מאות קובעי עיתים התכנסו גם השנה בערב מתן תורה בבית הכנסת הגדול בירושלים וסיימו את הש"ס בצוותא במסגרת מיזם "כולה שלי" • נוסף על הסיום עצמו, רגע מרגש במיוחד נרשם במהלך האירוע • הסיפור המלא והתיעוד – בפנים

תיעוד: סיום הש"ס "שידך" 220 חברותות
נפתלי קמפה באירוע כולה שלי צילום: שלומי כהן

המקום: בית הכנסת הגדול בירושלים. הזמן: שעת בין הערביים של ערב מתן תורה. מאות קובעי עיתים לתורה בני כל המגזרים מכונסים יחד ללימוד משותף שבסיימו יחגגו את סיום הש"ס בצוותא.

האירוע המדובר הוא "כולה שלי" אשר נערך זו השנה השניה בבית הכנסת הגדול בירושלים. במסגרת האירוע מחלקים מאות משתתפים ביניהם את הש"ס לפי רשימה ערוכה מראש (סדר גודל של מספר דפים לאדם). וכך, בסיומן של שעות לימוד משותפות מתקיים במקום מעמד סיום הש"ס בתאריך סמלי במיוחד.

האירוע התקיים במעמד ראש העיר ירושלים משה ליאון שאף נשא דברים במקום, בחסות האגף לתרבות תורנית בעיריית ירושלים, ובחסות הפילנתרופ היהודי ג'יי שוטנשטיין ומשפחתו – מגדולי מחזיקי התורה והחסד בארץ ובעולם.

ארגון "נפש יהודית" חבר להפקת האירוע כחלק מפרוייקט "אחים לנפש" ש"משדך" בין עמלי תורה לסטודנטים לשעת לימוד שבועית בחברותא.

רגע עוצמתי במיוחד נרשם במהלך ראיון שקיים מנחה האירוע איש התקשורת ידידיה מאיר עם סטונדט חילוני והחברותא שלו, חרדי העמל לפרנסתו. השניים שיתפו מכלי ראשון על הדינמיקה המיוחדת והערך המוסף שיש בלימוד הזה לשני הצדדים.

הראיון שריגש את המשתתפים וחיזק בתוכם את תחושת השליחות והערבות ההדדית הביא לכך שלמעלה מ220 משתתפים נרשמו לקבלת חברותא שבועית עם סטודנט, בסימן "יחלוקו" - חולקים שעה שבועית עם סטודנט.

יצוין כי על תכלול האירוע בצד הביצועי הופקד המפיק אייזיק גפן.

לאחר הסיום נערך במקום זיץ מרגש בהנחיית ידידיה מאיר ובהשתתפות האמנים: ישי ריבו, נפתלי קמפה, עמירן דביר, אברומי ויינברג והרב הלל פלאי.

צילומים: שלומי כהן

נפתלי קמפה ישי ריבו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד