כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
מדינות באירופה מממנות

פעילות ארגון טרור במסווה של תכנית חילופי סטודנטים

מי עומד מאחורי תכנית חדשה לסטודנטים פלסטינים המתגוררים בשטחי C ואילו מדינות זרות מעורבות? "המדינה מעלימה עין מפעילות גלויה של ארגון טרור". צינור להזרמת מליוני שקלים לפעילות מאבק אזרחי נגד מדינת ישראל

פעילות ארגון טרור במסווה של תכנית חילופי סטודנטים
שטחים בבנייה. אילוסטרציה צילום: Gershon Elinson/Flash90

חשיפה של מחלקת המודיעין בתנועת רגבים העוקבת אחר פעילות הרש"פ וארגונים זרים בשטח C, מעלה כי ארגון "איגוד הועדות החקלאיות" (UAWC) שהוכר בשנת 2021 כארגון טרור על ידי שר הבטחון גנץ, מפעיל תכנית לסטודנטים פלסטינים בשיתוף מוסדות אקדמיים בצרפת ובבריטניה.

ארגון הועדות החקלאיות הוכרז בשנת 2021 כארגון טרור על ידי משרד הבטחון ונמצא כי קיים קשר הדוק בין פעילות הארגון לפעולות טרור, לרבות רצח רנה שנרב בקיץ 2019. זאת ועוד, הארגון מהווה צינור להזרמת מליוני שקלים לפעילות מאבק אזרחי נגד מדינת ישראל והשתלטות על שטחי C.

התכנית פורסמה דרך אוניברסיטת ביר-זית ומציעה השתתפות בפרויקט בין לאומי לחיזוק צעירים בכל הקשור לפעילויות חקלאיות וסביבתיות שיתקיים בחודש יולי הקרוב וכולל ביקורים במרסיי, ברלין וחברון. בתנאי הקבלה מצוין בין היתר, כי עדיפות תינתן לתושב שטח C.

המכתב שנשלח לשר הבטחון ולמתפ"ש

בסוף השבוע שעבר שיגרה תנועת רגבים מכתב לשר הבטחון ולמתפ"ש הדורש לעצור את התכנית באופן מיידי ולפעול נגד פעילות הארגון ומעורבות המדינות. כמו כן ח"כ שרן השכל מהמחנה הממלכתי הגישה שאילתה לשר הבטחון בשאלה מדוע מאפשרים לארגון טרור לפעול באופן חופשי בשטח.

"אסור שהכרזה על ארגון טרור תישאר בגדר הצהרה בלבד" אומר אברהם בנימין, מנהל אגף מדיניות ברגבים. "במסגרת עבודת המודיעין, נדהמנו לגלות פעילות גלויה של ארגון הטרור "איגוד הועדות החקלאיות" בקרב סטודנטים פלסטינים בשיתוף מדינות זרות. כך, המדינה מעלימה עין מפעילות ארגון הטרור, מפקירה את השטח ומאפשרת לו להפיץ את האג'נדות, לקיים מגעים בינלאומיים ולפעול באופן חופשי. אנו דורשים ממשרד החוץ לזמן את שגרירי צרפת וגרמניה ולגנות את שיתוף הפעולה עם הארגון בפרט ואת המעורבות בפעילות בלתי חוקית בשטחי C בכלל".

סיפוח שטחי C גרמניה צרפת טרור פלסטיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד