כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"מסיר איום של מחדל קטסטרופלי"

הושג הסכם שיביא להמשך פעילות הממשל האמריקאי

הנשיא ג'ו ביידן אמר כי עסקה דו-מפלגתית להעלאת תקרת החוב של ארה"ב ולמניעת מחדל, מוכנה לעבור להצבעה בקונגרס

הושג הסכם שיביא להמשך פעילות הממשל האמריקאי
גבעת הקפיטול צילום: pixabay

הנשיא אמר אתמול (ראשון) שההסכם להעלאת תקרת החוב של ארה"ב הוא "פשרה", בעוד יו"ר בית הנבחרים הרפובליקני קווין מקארתי כינה אותו קודם לכן "ראוי לעם האמריקני". כעת עליהם לשכנע את חברי הקונגרס לאשר זאת. ההסכם המוצע הוא תוצאה של משא ומתן ארוך ומר בין הדמוקרטים לרפובליקנים.

משרד האוצר הזהיר שלארה"ב ייגמר הכסף ב-5 ביוני ללא עסקה. ארה"ב חייבת ללוות כסף כדי לממן את הממשלה כי היא מוציאה יותר ממה שהיא מגייסת באמצעות הטלת מסים. הרפובליקנים ביקשו קיצוץ בהוצאות בתחומים כמו חינוך ותוכניות חברתיות אחרות בתמורה להעלאת תקרת החוב של 31.4 מיליארד דולר.

בהופעה קצרה בפני עיתונאים, הנשיא ביידן אמר שהעסקה המוצעת היא "צעד חשוב באמת קדימה. זה מסיר איום של מחדל קטסטרופלי מהשולחן, מגן על ההתאוששות הכלכלית ההיסטורית והרווחת שלנו. ההסכם גם מייצג פשרה שמשמעותה שאף אחד לא קיבל את כל מה שהוא רוצה, אבל זו האחריות של השלטון".

 ביידן אמר שהוא מאמין  שמקארתי ניהל משא ומתן ב"תום לב" וכעת יש לו את ההצבעות להסכם שיתמכו בקונגרס. הוא צופה שההוצאה הממשלתית שאינה ביטחונית תישמר ברובה קבועה למשך שנתיים ולאחר מכן תעלה ב-1% ב-2025.

לא יהיו שינויים גדולים בביטוח הבריאות הלאומי, וההסכם המוצע מממן במלואו טיפול רפואי לחיילים משוחררים. בהסכם ישנו סעיף שאומר שיש לייעל את חוקי היתרי האנרגיה כדי לזרז את זמן האישור של פרויקטים חדשים - רפורמה שהרפובליקנים דחפו לה. שינויי גיל מסוימים מוצעים לתוכנית ממשלתית המספקת סיוע ברכישת מזון לאנשים בעלי הכנסה נמוכה או ללא הכנסה.

מקארתי התייחס בשבת ל"הפחתה היסטורית בהוצאות, רפורמות שיוציאו אנשים מעוני לכוח העבודה, אין מסים חדשים, אין תוכניות ממשלתיות חדשות", אמר.

אבל כעת הוא עומד בפני אתגר לדחוף את זה דרך הקונגרס, שם זה עשוי לעורר התנגדות בקרב הרפובליקנים והדמוקרטים כאחד. ביום ראשון, הנציג הרפובליקני צ'יפ רוי מטקסס אמר שהוא וכמה אחרים "הולכים לנסות" לעצור את זה. הרפובליקנים שולטים בבית הנבחרים ביחס של 222 ל-213, בעוד שהדמוקרטים שולטים בסנאט ב-51 ל-49.  מקארתי אמר ל'פוקס ניוז' שיותר מ-95% מהרפובליקנים בבית הנבחרים היו נרגשים מאוד מההסכם.

 

משבר וושינגטון קונגרס ביידן קווין מקארת'י

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד