ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בניגוד לנתניהו

לוין דוחף למינוי שני נציגים מהקואליציה לוועדה לבחירת שופטים

שר המפשטים דוחף למינוי שני נציגים מהקואליציה לוועדה לבחירת שופטים. לוין טוען בשיחות סגורות כי התקפלות בסוגיה תהיה טעות 

לוין דוחף למינוי שני נציגים מהקואליציה לוועדה לבחירת שופטים
יריב לוין במליאה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סגן ראש הממשלה ושר המשפטים יריב לוין ממשיך לדחוף למינוי שני נציגי קואליציה לוועדה לבחירת שופטים. זאת למרות הרצון של ראש הממשלה בנימין נתניהו להשאיר את הוועדה כפי שהיה עד היום, נציג אופוזיציה ונציג קואליציה.

על פי דיווח בגל"צ, לוין טוען בשיחות סגורות כי התקפלות בסוגיה תהיה טעות ברקע - איומי האופוזיציה לפיהם יפוצצו את השיחות בבית הנשיא אם ייבחרו שני נציגי קואליציה.

נזכיר כי אמש דווח בחדשות 12, כי בקואליציה התקבלה החלטה לפעול למנות רק נציג אחד מטעמה, ולא שניים, לוועדה לבחירת שופטים. ההחלטה תואמת את דרישת האופוזיציה להימנע מבחירת שני נציגים.

יצוין כי למרות שמדובר בהיענות של הקואליציה לדרישה של האופוזיציה אין לכך שום משמעות מעשית, מאחר והשאלה המעשית היא מי ייבחר לראש לשכת עורכי הדין.

במידה ואפי נווה או אחד ממועמדי הימין ייבחר, גם אם לקואליציה יהיה רק נציג אחד מהכנסת, יהיה לה רוב לשנות את זהות נשיא בית המשפט העליון הבא שנבחר עד היום בשיטת הסניוריטי.

אך אם ייבחר אחד מהמועמדים של השמאל, אז גם יהיו שני נציגים לקואליציה בוועדה לא יהיה רוב לשינוי שיטת הסניוריטי. בנוסף, גם ווטו למינוי שופטי עליון יהיה גם ללא נציג אופוזיציה מאחר והרכב הוועדה לא השתנה והדרישה היא לרוב מיוחס ולא רגיל.

 

יריב לוין בנימין נתניהו ועדה לבחירת שופטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד