כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חזר למקורות

הבנש"ק מסאטמר ששירת בצה"ל התחתן אתמול בויליאמסבורג

החתן הבנש"ק חיים מייזליש, נינו של הרבי מסאטמר, שלפני שבע שנים הדהים את העולם החסידי לאחר שעלה לארץ ישראל והתגייס לצה"ל, נישא אתמול בויליאמסבורג בחתונה גדולה עם בת למשפחה מחסידות סקווירא | צפו בתיעוד מהשמחה | וגם: האורח שהגיע במיוחד מישראל

הבנש"ק מסאטמר ששירת בצה"ל התחתן אתמול בויליאמסבורג
החתן חיים מייזליש אמש בחתונתו צילום: באדיבות המצלם

חתונה מרגשת נערכה אתמול (ראשון) בשכונת ויליאמסבורג בברוקלין. החתן הבנש"ק חיים צבי מייזליש, נינו של האדמו"ר בעל ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל, התחתן בשעה טובה ומוצלחת. 

לפני כשבע שנים הדהים מייזליש את העולם החסידי, לאחר שבחר לעלות לישראל ולהתגייס לצה"ל. מייזליש השאיר את הכול מאחוריו ועלה לארץ כאן התגייס לקרבי והושבע ברחבת הכותל המערבי.

 

הוא שימש כמפקד מחלקה בקורס מ"כים בצה"ל אך למרות הכול לא ניתק את הקשר עם בני משפחתו ועם אביו הרה"צ רבי מרדכי אהרן מייזליש רב ביהמ"ד איחוד התלמידים סאטמר, בנו של הרה"צ רבי דב בעריש מייזליש, חתנו של הרבי ה'ברך משה' מסאטמר זצ"ל. 

בעבר כתב מייזליש בפוסט את שעבר עליו עם גיוסו לצבא: "כמה חודשים לפני 'צוק איתן', כמעט שנה אחרי שעזבתי את הקהילה שבה גדלתי, החלטתי שאני רוצה להתגייס. נרשמתי דרך גרעין 'צבר' כדי לעלות לארץ, אבל אחרי שתי פגישות אמרו לי שבגלל שאני בן 19, גרוש פלוס אחת, אני לא מתאים לצבא. גם החברים סביבי אמרו שאני לא אצליח בצבא. שאין לי סיכוי בכלל".

אבל מייזליש לא התייאש: "קניתי כרטיס טיסה והגעתי לבד לארץ. בהתחלה חבר קישר אותי לארגון 'חייל אל חייל', למרכז לחיילים בודדים על שם מייקל לוין ולציקי אוד שעוזר לי המון. באוגוסט 2014 התגייסתי לקורס עברית במחו"ה אלון. אחרי שלושה חודשים של טירונות וקורס הגעתי לגולני, עברתי גיבוש והתקבלתי ליחידת אגוז. לא סיפרתי לאף אחד את הסיפור שלי. פחדתי שכמו בגרעין צבר, יחשבו שאני לא מתאים".

"בתחילת המסלול פתחתי פער מהחברים בצוות ולא הצלחתי להיות מהמובילים, לכן אחרי שנה במסלול, כשרציתי לצאת לפיקוד, לא התאפשר לי. אחרי התייעצות עם הרב הושע פרידמן אדמו"ר מפאשקאן (אז הקמל"ר תת אלוף), בחרתי לעזוב את היחידה ולהגיע לגדוד".

"יצאתי לקורס מ"כים ואחרי עצירה קטנה בר"מ 2, חזרתי לפקד על לוחמים בגדוד 13. הייתי בתפקיד כמה חודשים ויצאתי לקורס קצינים, שם למדתי במשך שמונה חודשים איך להיות מפקד טוב ומקצועי, ואיך לעמוד בכל משימה שתידרש כדי להגן על מדינת ישראל".

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הוא חזר לארה"ב לפני כשנה, אחרי שסיים את שירותו הצבאי. והחל לחזור אט-אט לכור מחצבתו עד לאירוסיו בשעה טובה. 

אתמול, הוא נישא כאמור בחתונה גדולה באולמי 'עטרת מטל לאה' בויליאמסבורג, עם כלתו בתו של הרב אהרן יעקב גרינוולד משפחה חסידי סקווירא; הסבא הרה"ח רבי משה יצחק גרינוולד ז"ל היה שו"ב בק"ק סקווירא. לחתונה הגיע הרבי מפאשקאן - תא"ל הרב הושע פרידמן שהכיר את מייזליש מהצבא וליווה אותו בכל שירותו וכעת בא לשמוח עמו בחתונתו בארה"ב. 

בשמחה השתתפו אדמו"רים רבים וקהל בין היתר נראה האדמו"ר מויז'ניץ ממונסי.

 

ברך משה חסידות סאטמר ויליאמסבורג

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 25 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד