כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
ברקע הקרבות באופוזיציה

הסיעות התכנסו לישיבת סיעה | לפיד: "אני מוביל"

במשכן הכנסת התכנסו סיעות הבית ברקע הקרב באופוזיציה סביב זהות המועמד מטעמם לוועדה לבחירת שופטים. לפיד: "כראש האופוזיציה אני מוביל את המהלך של בחירת הנציג". גנץ: "נחליט רק בהמשך אם להציג מועמד מהסיעה שלנו"

הסיעות התכנסו לישיבת סיעה | לפיד: "אני מוביל"
לפיד בישיבת הסיעה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

במשכן הכנסת התכנסו היום (שני) סיעות הבית ברקע הקרב באופוזיציה סביב זהות המועמד מטעמם לוועדה לבחירת שופטים.

ראש האופוזיציה לפיד שב ודרש מכלל הסיעות באופוזיציה לתמוך במועמדת יש עתיד לכהן כחברה בוועדה: "זה או זה, או פיצול הקולות", אמר. לפיד הוסיף: "כראש האופוזיציה אני מוביל את המהלך של בחירת הנציג".  

בנוסף, ראש האופוזיציה תקף את "חוק הציונות" שמקדמת הממשלה ואמר: "זה לא חוק הציונות - זה מהלך גזעני". לפיד קרא לשרים לעצור את אישור ההחלטה: "עוד לא מאוחר מדי", אמר.

השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיב ללפיד ותקף: "אתה בור ושקרן. ההצעה שלי לא מתעדפת יהודים, אלא קובעת מפורשות שחיילים ובוגרי צה"ל, מכל מגזר שהוא, יקבלו בדיוק כמו אחרים".

בן גביר הוסיף: "חבר הכנסת בן ברק ממפלגתך הצהיר הבוקר על תמיכה. אפילו במפלגה שלך הפכת לשמאל קיצוני שמתנגד לציונות".

יו"ר המחנה הממלכתי, ח"כ בני גנץ התייחס לקרב סביב הוועדה לבחירת שופטים ואמר: "נחליט רק בהמשך אם להציג מועמד מהסיעה שלנו לוועדה למינוי שופטים. צריך לוודא קודם כל שאכן יש בחירה של נציגי הכנסת לוועדה במועד שנקבע".

יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי התייחסה גם היא בפתח ישיבת הסיעה לקרב סביב הוועדה לבחירת שופטים ואמרה: "צריך מועמד עם יכולת להיבחר, צריך שיהיו לו הניסיון והכלים כדי לשמור על מה שהמחנה שלנו יוצא בגללו לרחובות".

מיכאלי שיבחה את חברת מפלגתה אפרת רייטן ואמרה כי היא רואה בה מועמדת מובילה: "היא כבר הייתה בוועדה ועשתה את עבודתה בצורה טובה".

יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן התייחס אף הוא למחלוקות באופוזיציה ואמר: "הייתי מצפה שראשי האופוזיציה יתכנסו ויחליטו בלי כל המהומה התקשורתית המיותרת. אנחנו צריכים ליישר קו לא מול מצלמות הטלוויזיה אלא בחדר הסגור".

בנוסף קרא ליברמן לעצור את השיחות בבית הנשיא: "גם הדיבורים על דחיית הרפורמה זו פגיעה בכלכלה, שצריכה ודאות. אני קורא למפלגות האופוזיציה להודיע שאין להן על מה לדבר".

 

ישיבת סיעה יאיר לפיד בני גנץ אביגדור ליברמן מרב מיכאלי איתמר בן גביר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד