כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
"זמן לטפל במחוללי העוני"

ועדת העבודה והרווחה פתחה בדיונים להקמת רשות למאבק בעוני

ועדת העבודה והרווחה פתחה את הדיונים להקמת רשות למאבק בעוני בהשתתפות שר הרווחה. מרגי: "הגיע הזמן לטפל במחוללי העוני! ובפערים בבריאות, בתעסוקה במיטבית, בחינוך, בשיכון, הכנת התקציב ועוד"

ועדת העבודה והרווחה פתחה בדיונים להקמת רשות למאבק בעוני
שר הרווחה יעקב מרגי ויו"ר ועדת העבודה והרווחה ישראל אייכלר צילום: דוברות הכנסת- דני שם טוב

ועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ ישראל אייכלר דנה הבוקר (שני) בהצעת חוק להקמת הרשות לאומית למאבק בעוני, בהכנה לקריאה ראשונה. בדיון השתתפו חברי כנסת מהקואליציה מהאופוזיציה.

על פי נתוני דו"ח ממדי העוני והאי שוויון בהכנסות של המוסד לביטוח לאומי לשנת 2021 שהוצגו בדיון, ניתן להצביע על עלייה של כחצי אחוז במספר העניים ב-2021 ביחס לשנת 2020. בשנת 2021 היו בישראל כמעט 2 מיליון עניים, כ-850 אלף מתוכם ילדים, וכ-200 אלף קשישים.

שר הרווחה יעקב מרגי אמר בדיון: "אני שמח שהיום אנחנו מביאים לקריאה ראשונה את הקמת הרשות למאבק בעוני שזה חלק מההסכם הקואליציוני של תנועת ש"ס. ובמקביל לביטחון התזונתי שזה נותן את "הדגים" הרשות תיתן את "החכות". תמיד ניסינו לדבר על הפערים בחברה הישראלית ותמיד השקיטו אותנו בטענה של אכלו לי שתו לי, שד עדתי, קראו לנו בכיינים. לעיתים אנחנו מקבלים החלטות חשובות בלהט העשייה ולא שמים לב שאנחנו מנציחים את העוני".

עוד הוסיף השר מרגי: "לעיתים אנחנו מקבלים החלטות חשובות בלהט העשייה ולא שמים לב שאנחנו מנציחים את העוני. הגיע הזמן לטפל במחוללי העוני! ובפערים בבריאות, פערים בתעסוקה במיטבית, פערים בחינוך, פערים בשיכון, הכנת התקציב ועוד. הכל פקטור בהעצמת הפערים".

ח"כ ינון אזולאי אמר: "הרשות הזאת תוקם לא כקופת צדקה ולא כמעשה חסד אלא כרשות מובילה שתיתן מענה לארגונים, למשרדי הממשלה, בהבנה ובשיתוף פעולה של כל המשרדים".

ח"כ יונתן מישרקי אמר: "תנועת ש"ס בהובלת יו"ר ש"ס אריה דרעי הקצתה 15 מיליון ש"ח לטובת הקמת הרשות. זה כסף קיים שכבר אושר. זהו יום בשורה גדול לחברה הישראלית. כיום משרד הרווחה מטפל באנשים שכבר נקלעו למצב שצריכים עזרה של המדינה אבל אין היום גוף שמודד ובוחן את תופעת העוני, איך אנחנו מונעים אותה, מוציאים אנשים ממנה. הרשות תיתן אופק ליציאה מהעוני".

ח"כ מאיר כהן, (יש עתיד) לשעבר שר הרווחה בירך על הצעת החוק ואמר: "אין לי שום ספק שהרשות הזאת תצא לפועל. אני חושב שהרשות הזאת צריכה להיות תחת משרד הרווחה בראשותך השר מרגי ידידי הטוב. אבל לא רק באחריותו הבלעדית של השר, אלא שילוב כוחות של כל המשרדים. כתבנו את דו"ח אלאלוף ב-2014 והסבלנות משתלמת. משרדי הממשלה עוסקים בנושא גם היום ואני משער שכ-3.5 מיליארד ש"ח מכוונים לטיפול בבעיות של עוני ומסביב כבר היום, אבל צריך לדעת לאגם אותם. עוד יש לקבוע שוועדת הרשות תיפגש אחת לחודשיים- שלושה עם ראש הממשלה לדיווח, כי כשזה קיים זה נראה אחרת".

אלי כהן, מנכ"ל עמותת 'פתחון לב' בירך על הצעות החוק ואמר: "נתוני העשור האחרון מראים כי המדינה לא יודעת להתמודד עם העוני במבנה הקיים וכדי להביא לשינוי - צריך לשנות משהו, כי אנחנו נמצאים על נתיב שאם לא נעשה שינוי אנחנו בדרך לקטסטרופה. החוק צריך להגדיר מי אחראי להוציא אנשים מהעוני, יעדים מדידים ותקציב. אני שמח לשמוע שיש 15 מיליון ש"ח ראשוניים להתנעת התהליך".

יעקב מרגי ישראל אייכלר ועדת העבודה והרווחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד