כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הודיעה לפרקליטים

היועמ"שית הכריעה: לא יהיה גישור פלילי במשפט רה"מ נתניהו

היוע"משית גלי בהרב מיארה הודיעה לפרקליטיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו כי היא מתנגדת להליך גישור פלילי בתיקי האלפים שמתנהלים נגדו. בינתיים, המשפט יימשך כסדרו | משמעות קבלת הסדר הטיעון על ידי ראש הממשלה היא עזיבת החיים הפוליטיים לצמיתות | כל הפרטים

היועמ"שית הכריעה: לא יהיה גישור פלילי במשפט רה"מ נתניהו
נתניהו ופרקליטיו בבית המשפט צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה הודיעה היום (שני) לפרקליטי ראש הממשלה נתניהו כי היא מתנגדת להצעה להפנות את תיקי האלפים לגישור פלילי, כך פורסם ב"חדשות 12".

הסדר הטיעון שהונח על השולחן תקופה ארוכה, כלל הודאה של נתניהו והרשעתו בהפרת אמונים - בנוסף להרחקתו מהזירה הציבורית ומחיקת האישום בשוחד נגדו. אם נתניהו יסכים להודות ולקבל את הסדר הטיעון, הפרקליטות תוותר על מאסר בפועל.

משמעות קבלת הסדר הטיעון על ידי ראש הממשלה היא עזיבת החיים הפוליטיים לצמיתות. מקורבים לראש הממשלה אמרו כי הם מאמינים כי סנגוריו יכולים לנצח בתיק; אולם עדיין קיים סיכון, כבכל משפט, שלא כך יהיה הדבר.

לפי הסכמות אליהם הגיעו הצדדים במשפט, עשרות עדים לא ידרשו להתייצב בבית המשפט ולהעיד. בעקבות כך, פרשת התביעה תתקצר וראש הממשלה יעלה להעיד מוקדם מהצפוי. יחד עם זאת, וכפי שכבר קרה בעבר, ייתכנו עיכובים לא צפויים בלוחות הזמנים.

לפני כחודש דיווחנו כי גורמי תביעה מטעם היוע"משית גלי בהרב-מיארה הודיעו כי היא מתנגדת לניהול הליך גישור פלילי לצורך הגעה להסדר טיעון עם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתוך כך, עודד שחם, שופט וחבר בהרכב השופטים שדן בתיק האלפים, הציע לאחרונה לצדדים לנהל גישור בפני שופט אחר כדי להגיע להסדר טיעון בין הנאשמים לבין הפרקליטות, לאחר שנתיים של דיוני הוכחות. משרד המשפטים מסר בתגובה לפרסום כי "מדובר בספקולציה - טרם התקבלה החלטה".

בשיחה שהתקיימה בין הסנגורים לבין גורמי התביעה נאמר כי אין טעם בגישור פלילי וכי יש להמשיך את המשפט כסדרו. "אם ראש הממשלה נתניהו מעוניין בהסדר טיעון, הוא יכול לפנות ישירות ליועמ"שית עם הצעה. אין צורך בתיווך של שופט", נמסר.

ראש הממשלה נתניהו גישור פלילי היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד