כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
חבל הצלה

הפסידו 82 מיליון ש"ח ברבעון: רשת קרפור תשנה את המגמה?

רשת יינות ביתן סיימה את הרבעון הראשון של 2023 בהפסד נקי משמעותי. אלקטרה מוצרי צריכה שמפעילה במקום את סניפי רשת קרפור, צופים לראות רווחים כבר ברבעון השלישי השנה

הפסידו 82 מיליון ש"ח ברבעון: רשת קרפור תשנה את המגמה?
נתניהו בסניף קרפור צילום: קובי גדעון / לע"מ
רשת יינות ביתן שנמכרה אלקטרה מוצרי צריכה שמפעילה את רשת קרפור בישראל, סיימה את הרבעון הראשון של 2023 בהפסד נקי שהסתכם ב-82 מיליון שקלים, לעומת הפסד של 14.5 מיליון שקלים ברבעון המקביל ב-2022. יש לציין כי הדוח הנוכחי אינו כולל את פעילות קרפור, שנכנסה באופן רשמי לישראל רק באמצע החודש האחרון כשהשיקה 50 סניפים במקום חלק מסניפי יינות ביתן. ב-ynet דווח כי ההפסד מחזק את הקביעה כי קרפור, במידה שתצליח, היא חבל הצלה של ביתן ואלקטרה מוצרי צריכה.

הפסד פעילות המזון גרר את אלקטרה מוצרי צריכה, חברת האם, להפסד של 10.6 מיליון שקלים לעומת רווח בסך 46.6 מיליון שקלים ברבעון המקביל אשתקד. צביקה שווימר, מנכ"ל אלקטרה מוצרי צריכה, הפיח תקווה בשיחת משקיעים לאחר פרסום הדוחות ואמר: "הנפקת קרפור לפי שווי של 800 מיליון שקל או יותר, עומדת על הפרק".

כזכור, באמצע החודש (מאי) הושקו 50 סניפים ראשונים של הרשת הצרפתית, והדוחות הראשוניים מספקים אינדיקציה לכך שהקהל הישראלי חיכה לה מאוד עם עלייה של 88% במכירות בהשוואה לביצועים של אותם סניפים שקודם לכן היו תחת השם של יינות ביתן. ברבעון הבא, שיכלול כבר את תוצאות קרפור, ניתן יהיה לבחון האם ההסתערות של הציבור על הסניפים אכן נמשכה והלקוחות חוזרים.

אורי קילשטיין, מנכ"ל קרפור, אמר לפני הפתיחה כי "נהפוך למדינה החמישים של קרפור בעולם". לדבריו, "הסניפים החדשים יציגו כ-1,000 מוצרים ב-80 קטגוריות: חומרי ניקוי, קורנפלקס, קפסולות, קפה, ריבות, שמן, שוקולד ועוד, תחת המותג הפרטי של קרפור במחיר מוזל".

לדברי קלישטיין, "השקת קרפור בישראל תחולל מהפכה בשוק המזון, תעצים את התחרות ותביא מגוון של מוצרים איכותיים במחירים שוברי שוק וחוויית קנייה בין-לאומית". יחד עם זאת, חשוב לזכור כי אמנם המוצרים שיובאו עד כה של קרפור היו זולים משמעותית בהשוואה למותגים שנמכרים בארץ, אך סל הקניות הממוצע של הצרכן הישראלי כולל תוצרת טרייה כמו בשר, עופות, ירקות ופירות - שלהם לא יינתן מענה. בנוסף, יש לקוות כי המחירים הזולים יחזיקו לאורך זמן ולא יעלו כמו שקורה לפעמים לאחר השקות ותקופת הרצה, ושסל הקניות הכולל בקרפור אכן יהיה זול בהשוואה למתחרים".

אלו הסניפים שנפתחו החודש:

אור עקיבא - רח' האילן 2, א.ת. צפוני
אשדוד - רח' השייטים 9, רח' רוגוזין 25 ורח' תמוז 14
אשקלון - הודית לייפר מילר 6
באר שבע - שדרות יגאל אלון (מרכז ביג), יוהנה ז'בוטינסקי 32, שד' ירושלים 42
בית הכרם - רח' אביזוהר 1
גבעת שמואל - רח' האורנים 1
גבעתיים - רח' ויצמן 71
גני תקווה - הגליל 78
הוד השרון - רח' בן גוריון פינת רח' שלום עליכם
הרצליה - רבי עקיבא 50, רח' שער הים 10, רח' זוהר-טל 34, רח' בן גוריון 82
זכרון יעקב - החלוצים פינת רח' הכובשים
חולון - המרגנית 2
חיפה - יגאל אלון 31, גרינברג 12
כפר יונה - מנחם בגין 44
כפר סבא - רח' י. כהן 2
מודיעין - עמק בית שאן פינת יחזקאל הנביא
מזכרת בתיה - שד' אליהו פינת לילך
מעלות תרשיחא - רח' שלמה שרירא 3
מתן - רח' הדר 84
נס ציונה - אבנר בן-נר 1
נתניה - הפלדה 13, שד' בן גוריון פינת שז"ר, טום לנטוס 26, רח' ירושלים 29
פתח תקווה - רח' קפלן 13
צור יצחק - א.ת מסחרי
קריית אונו - הנשיא 57
קריית גת - אסתר המלכה 19
ראש העין - יהושוע בן נון 77
רמת השרון - רח' סוקולוב 33
רעננה - זרחין 12, רח' הסתדרות 11
תל אביב - לה גרדיה 76, דיזנגוף 7 (כיכר דיזנגוף), בני אפרים 209, ויצמן 20, אלי תבין 9, אהרון בקר 8, ד.מ מרכוס 13 (רמת החייל), אופנהיימר 13, אבא אחימאיר 35

קרפור יינות ביתן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד