כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
המלחמה של החסידים בארה"ב

האדמו"רים זעקו נגד הבינה המלאכותית: "אש ששורפת נשמות"

האדמו"רים מסאטמר ובאבוב תקפו בחריפות בנעילת החג את התוכנה החדשה של ה'בינה המלאכותית' בדברים קשים ונוקבים. הרבי מבאבוב: "זה חטא עץ הדעת" | הרבי מסאטמר: "זה אש גדולה, צריך להיזהר ולהזהיר בבית. שלא יהיה שום שייכות ושום קשר עם הטלפון"

האדמו"רים זעקו נגד הבינה המלאכותית: "אש ששורפת נשמות"
האדמו"רים מסאטמר ובאבוב צילום: באדיבות המצלם

המלחמה של אדמו"רי ארה"ב כנגד OpenAI - 'בינה מלאכותית', התופעה שכבשה בחודשים האחרונים את העולם עולה שלב, את מעמדי נעילת חג השבועות ניצלו האדמו"רים מסאטמר ובאבוב לדבר כנגד התוכנה הפועלת גם באמצעות מכשיר הטלפון שבו בחורים מתקשרים ושואלים שאלות.

במעמד נעילת החג וה'בגלאייטן' - מעמד ליווי האדמו"ר מבאבוב בסיום החג ועורר הרבי את החסידים, האדמו"ר דיבר על הבעיה הגדולה ביותר שיש מהטכנולוגיה החדשה, וביקש שלא יהיה שום קשר לטומאה או לכפירה.

האדמו"ר דיבר על מה שאמר הרבי מראפשיץ שעיקר החטא של עץ הדעת, היה הידיעה שידעו מזה. כולם צריכים לדעת שיש את הבעיה הגדולה של הטכנולוגיה החדשה, שזה חטא של עץ הדעת, עם ידיעה שזה בכל העניינים הטמאים ונבזים, זה סתירה מכל הקדוש לנו.

האדמו"ר הודיע על דעת רבותינו הקדושים, שאסור שום קשר, שום שייכות, אפילו קצת עם הטכנולוגיה של ה'בינה המלאכותית' וכשמגיע כזה ניסיון צריך לדעת שזה שקץ תשקצנו ותעב תתעבנו כך חרם הוא ולא תידבק מאומה מן החרם.

האדמו"ר אמר שהוא בטוח שכל כלל ישראל יעמדו בניסיון, אבל צריך לוודא שיודעים שאין לנו שום שייכות לזה. כי זה מוריד אותנו לשאול תחתית. האדמו"ר דיבר על כך שזה מביא למסירות נפש, זה בתוך הדם שלנו ונעמוד חזק נגד הניסיון בדיוק כמו שאבות אבותינו עמדו בניסיון לאורך כל הדורות.

גם האדמו"ר מסאטמר נשא דברים בנעילת החג ואמר: "אנחנו מעל אומות העולם כשאנחנו בקדושה ובטהרה, כל הנשמות היו בקבלת התורה, וראו את כל הנשמות של הדור שלנו, ורואים את כל הניסיון של הדור שלנו, שנזכה לצאת מהגלות".

כאן התייחס הרבי לסכנה הגדולה "הנה הניסיון הגדול, ממש אש גדולה כמו בזמן קבלת התורה, אש ששורפת נשמות יהודיות, שלא יהיה שום נגיעה לניסיון החדש שהגיע אלינו, זה אש גדולה, צריך להיזהר ולהזהיר בבית, שלא יגיעו לאש הגדולה, כפה עליהם הר כגיגית, בלי תורה אין עולם, תוהו ובוהו, רק כח התורה, כולם צריכים לקבל על עצמם שלא יהיה שום שייכות ושום קשר עם הטלפון, זה ניסיון גדול, זה היה הפחד והאש בקבלת התורה".

את דבריו סיים הרבי "שיהיה לנו כוח לעמוד בניסיון, אנחנו עומדים לפני ביאת המשיח, אנחנו צריכים לזכור, אנחנו רוצים לראות את התגלות המשיח".

בינה מלאכותית הרבי מבאבוב הרבי מסאטמר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד