כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
היעד שונה

דיווח: כך יעקוף גלנט את הוראת נתניהו

שר הביטחון יואב גלנט צפוי להיפגש עם עמיתו, שר ההגנה האמריקני באירופה. זאת בזמן שהזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן טרם התקבלה

דיווח: כך יעקוף גלנט את הוראת נתניהו
נתניהו וגלנט צילום: באדיבות המצלם

בזמן שהזמנתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו לבית הלבן טרם התקבלה, שר הביטחון יואב גלנט צפוי להיפגש עם עמיתו, מזכיר ההגנה האמריקני, לויד אוסטין באירופה בקרוב. כיוון שנתניהו מודר, נכון לעכשיו, מהבית הלבן, הפגישה לא תתקיים בוושינגטון כנהוג. כך דווח ב'חדשות 13'.

כזכור, בתחילת החודש דווח כי, ראש הממשלה בנימין נתניהו בלם באמצעות אנשי לשכתו שתי נסיעות של שר הביטחון יואב גלנט לארה"ב לפגישות מקצועיות עם בכירי הממשל והמערכת הביטחונית שם. כך מסרו שני מקורות שונים ל'חדשות 12', אחד מהם אמריקני, השני ישראלי.

על פי הידוע, הפגישות לא היו של נסיעות שכבר תוכננו, וכבר כוללות לוחות זמנים ופגישות מסומנות, אבל כן היה מדובר בכוונה של שר הביטחון לנסוע, מענה לשתי הזמנות שונות שהוא קיבל להגיע לוושינגטון ולניו יורק, אלא שבלשכת נתניהו אותתו וביקשו מגלנט לחדול ולא לטוס.

בעבר דווח כי, ראש הממשלה קרא לשרים שלא לנסוע לפגישות בארה"ב או באמירויות כל עוד הוא עצמו לא נוסע, וכידוע - הוא עדיין לא קיבל את ההזמנה מהנשיא ביידן או מאבו-דאבי.

למניעה של שר ביטחון לטוס לארה"ב יש משמעויות ביטחוניות כמו תיאום ביטחוני, רכש ביטחוני וכדומה. עם זאת יצוין כי גלנט כן נפגש עם בכירי הממשל האמריקני, ממזכיר ההגנה ועד הרמטכ"ל, אבל הנסיעות שלו לארה"ב נבלמו.

בלשכת שר הביטחון סרבו להתייחס לידיעה. בלשכת ראש הממשלה מוסרים בתגובה: "הידיעה איננה נכונה, רה"מ ושר הביטחון מתואמים באופן מלא".

הבית הלבן בנימין נתניהו יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד