כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בנוכחות סנאטורים

עין לא נותרה יבשה: הצלחה גדולה לארגון שמסייע לחשוכי ילדים

העסקן החסידי הרב משה מורגרטן מניו יורק, מגדולי העסקנים בארצות הברית שהוביל מהלכים גדולים, נאם באירוע מיוחד בנוכחות ארבעה סנאטורים אמריקאים, ובכה כשסיפר על משפחות חשוכי ילדים, והבטיח שיעשה הכל כדי להעביר חוק בארצות הברית שיקל על אותן משפחות שמתמודדות עם קשיים רבים

עין לא נותרה יבשה: הצלחה גדולה לארגון שמסייע לחשוכי ילדים
האירוע הגדול של ארגון צדק בארה"ב צילום: באדיבות המצלם

באירוע מיוחד שהתקיים בניו יורק, נפגשו בכירים רבים מהממשל בארה"ב, והתחייבו לסייע לארגון 'צדק' בראשות הרב משה מורגרטן חסיד סקווירא מגדולי עסקני היהדות החרדית בארה"ב.

הרב משה מורגרטן, התפרסם לאחר שהוביל מספר מבצעים גדולים לשחרור אנשים רבים שהיו בסכנת חיים באפגניסטן בעת נסיגת ארצות הברית מהמדינה, כמו כן הרב מורגרטן פעל לחוקק את חוק הרפורמה אצל אסירי צווארון לבן בארה"ב, ובכך הצליח להביא לשחרור יהודים רבים שקיבלו עונש מאסר ארוך, על עברות של מיסים, או אי דיוק בדיווחים לרשויות המס, וכולי'.

הרב היה פעיל מאוד בהצלת יהודים רבים באוקראינה שהיו נתונים לסכנת חיים, והביא לתרומת עשרות אמבולנסים למדינה תחת ארגונו 'צדק', וגרם לנשיא זלנסקי לבקש לפגוש אותו באופן אישי, בזמן שהרב מורגרטן היה בדרכו לנשיא זלנסקי, מספר סנאטורים בארצות הברית התקשרו אליו וביקשו ממנו להעביר מסרים לזלנסקי.

הרב מורגרטן שפועל רבות למען יהודי ארצות הברית החל לקדם לאחרונה חוק שייטיב עם משפחות חשוכי ילדים, בארצות הברית אין סיוע של המדינה לטיפולים רפואיים למשפחות חשוכי ילדים, בעוד בארץ ישנם קופות חולים, כולל סיוע מסוים מהמדינה, כולל ארגונים שונים שמסייעים למשפחות חשוכי ילדים. בארצות הברית חברות הביטוח לא מממנות טיפולים למשפחות חשוכי ילדים וגם המדינה לא מסייעת בכך.

הרב מורגרטן רתם לשם כך עסקנים, חברי סנאט רפובליקנים ודמוקרטים ואישי ציבור, ויחד הם מקדמים חוק שיחייב את חברות הביטוח ואת ממשלת ארצות הברית לממן טיפול רפואי למשפחות. באירוע המרכזי שנערך בניו יורק, ובו נתרמו שבעה מיליון דולרים, סיפר הרב מורגרטן בבכי כשדמעות זולגות מעיניו, מול קהל רב ומול חברי סנאט ומכובדים נוספים, על הקושי של המשפחות.

הסנאטור ריצ'רד בלומינטל, הנגיד ר אברהם משה וולפסון בן הנגיד אהרן וולפסון, סנאטור קורי בוקר, הרב משה מורגרטן, העסקן ר' אפרים פינק, ר' שמואל בנימין קרמר מגדולי עסקני ארגון צדק.

"פנו אליי זוג חשוך ילדים וסיפרו לי שהם עומדים להתגרש, האישה רשמה על פתק קטן שהיא מבינה אם הבעל רוצה להתגרש כי לזוג אין ילדים והרופאים התייאשו, והיא מקבלת את זה בשלמות אם הבעל רוצה לנסות להקים משפחה עם אישה אחרת, היא שמה את הפתק מתחת לכרית של הבעל, כשהבעל ראה את הפתק הוא כתב בצד השני "באשר תלכי אלך" ויחד הם ממשיכים לנסות להקים משפחה עם טיפולים רפואיים". כשהוא בוכה מול הקהל אמר הרב מרגרטן: "זה שבר אותי והחלטתי שאני עושה הכל כדי שהמדינה תסייע למשפחות חשוכי ילדים".

באירוע השתתף רוג'ר ויין מרשל, רופא לשעבר, המכהן כסנאטור מטעם מדינת קנזס. קורי אנטוני בוקר, חבר המפלגה הדמוקרטית, המכהן כסנאטור מטעם מדינת ניו ג'רזי. ריצ'רד בלומנטל יהודי אמריקאי מהמפלגה הדמוקרטית, המכהן כסנאטור מטעם מדינת קונטיקט. טד קרוז המכהן כחבר הסנאט של ארצות הברית מטעם מדינת טקסס.


הזמר החסידי ליפא שמלצר שר באירוע את השיר האמריקאי המפורסם "אלוהים יברך את אמריקה"

באירוע השתתפו כ-850 אנשים, כולל הנגיד אברהם משה וולפסון, ממשפחת וולפסון המפורסמת, כולל העסקן הרב אפרים פינק. בהם הגביר יונתן שטרסר שתרם מיליון דולר בזמן שהסנטור קרוז נאם באירוע. באירוע לקח חלק שמואל בנימין קרמר, מעסקני ארה"ב ומבכירי ארגון 'צדק', ושמעון ליבוביץ מגדולי עסקני ארגון 'צדק'. בנוסף השתתף באירוע אחד מגדולי עסקני חסידות סאטמר, יחזקאל שטיין. כולל העסקן ר' אנשיל ברקו, מגדולי העסקנים של ארגון צדק. לאחר האירוע רקדו הקהל הגדול להודות ולהלל על הצלחה גדולה של גיוס 7 מיליון דולר לקדם את החוק שידרוש שיתוף פעולה רחב בין הדמוקרטים והרפובליקנים.

משה מורגרטן טד קרוז חשוכי ילדים ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד