כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
אשרי עין ראתה

15,000 חסידים חגגו את סיום הרמב"ם

מעמד מרגש וסוחף של סיום הרמב"ם העולמי, מול בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש '770', בראשות גדולי התורה והחסידות, רבנים ומשפיעים, שבאו לחגוג יחד עם המשתתפים הנרגשים. מפקד משטרה החמיא: "המקום לא ראה מעמד כזה"

15,000 חסידים חגגו את סיום הרמב"ם
סיום הרמב"ם צילום: דוב בער הכטמן

לגמרה של תורה: ערב חג מתן תורה, למעלה מ-15,000 התכנסו ל'מעמד סיום הרמב"ם העולמי' מול בית מדרשו של הרבי מליובאוויטש, '770', בשכונת קראון הייטס בניו-יורק. היה זה מעמד חגיגי ומיוחד, שנועד להעצים את התקנה הקדושה ללמוד מידי יום בספר הרמב"ם.

מול המקום המכונה 'חדר היחידות' של הרבי ובית מדרשו - שם הכריז בשעתו על תקנת לימוד הרמב"ם ואף ערך את הסיום הראשון בי"א ניסן תשמ"ה, נקהלו ובאו המשתתפים הרבים למעמד הסיום. "רחוב 'איסטערן פארקוויי' עדיין לא ראה מעמד כזה", החמיא אחד ממפקדי המשטרה שאבטח את המעמד. האבטחה המשטרתית החלה כבר משעות הבוקר, עת נחסמו כל צירי התנועה המובילים ל-770.

מכל רחבי שכונת קראון הייטס החב"דית וכן מהשכונות החרדיות הסמוכות, נהרו למעמד הסיום שנערך על ידי צעירי אגודת חב"ד המרכזית ובניווטו של המנהל הוותיק הרב שמואל בוטמאן. בראש המעמד, בלטו בנוכחותם גדולי התורה והחסידות, רבנים ומשפיעים שליט"א מכל שדרות היהדות החרדית, שבאו לחגוג יחד עם כלל המון החסידים.

אל תקנת לימוד הרמב"ם הצטרפו במהלך השנים מרנן ורבנן גדולי התורה שליט"א, ועמהם רבבות רבבות מכל שבטי ישראל בתפוצות.

פרק מרגש במעמד היה, עת הוקרנו ברכותיהם החגיגיות של הראשון לציון והרב הראשי לישראל הגר"י יוסף שליט"א, הרב הראשי לישראל הגר"ד לאו שליט"א וכן רבה של ירושלים הגר"ש עמאר שליט"א. בנוסף, הוקרנה גם ברכתו המיוחדת של נשיא המדינה מר יצחק הרצוג שחלק עם המשתתפים את חווית ביקורו האישי ב-770 בעת היותו נער צעיר, במהלכו זכה לקירוב מיוחד מהרבי בעת מעמד ה'הקפות'. במהלך הערב, הנעימו הבעלי מנגנים ר' אברהם פריד, ר' בני פרידמן ור' אלי מרקוס, יחד עם מקהלת ינגרלאך של חסידי סקווירא.

המשתתפים יצאו מהמעמד הכביר ורב הרושם באווירה מרוממת ומעצימה, ועם קבלת החלטות טובות הנוגעות להמשך ההתמדה והשקידה בלימוד הרמב"ם היומי.

סיום הרמב"ם ארה''ב רבני חב"ד חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד