כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
יחסים מתוחים

סין סרבה לאשר פגישה בין שר הביטחון הסיני למקבילו האמריקאי

סין ​​דחתה בקשה אמריקאית לפגישה בין שרי ההגנה של סין וארה"ב. אמר הפנטגון ביום שני. ההחלטה של ​​סין להודיע על כך ​​רשמית לפנטגון, סוגרת לעת עתה את הדלת לפגישה בין שר ההגנה לויד אוסטין ולי שנגפו

סין סרבה לאשר פגישה בין שר הביטחון הסיני למקבילו האמריקאי
לויד אוסטין צילום: לשכת נשיא אוקראינה

סין ​​דחתה בקשה אמריקאית לפגישה בין שני שרי ההגנה שלהם בשולי פורום ביטחוני שנתי בסינגפור בסוף השבוע הקרוב, כך הודי הפנטגון אתמול. ההחלטה של ​​סין להודיע ​​על כך רשמית לפנטגון סוגרת לעת עתה את הדלת לפגישה בין שר ההגנה לויד אוסטין ולי שנגפו, שר ההגנה החדש של סין.

"בין לילה, סין הודיעה לארה"ב שהיא דחתה את הזמנתנו בתחילת מאי שהשר אוסטין יפגש השבוע עם שר ההגנה של סין, לי שנגפו, בסינגפור", מסר הפנטגון בהצהרה. "אנו מאמינים מאוד בחשיבות של שמירה על קווי תקשורת פתוחים של צבא לצבא בין וושינגטון לבייג'ינג כדי להבטיח שהתחרות לא תהפוך לעימות".

היחסים בין בייג'ינג לוושינגטון מתוחים מאז פברואר האחרון, לאחר שארה"ב הפילה בלון מעקב סיני חשוד, והזהירה את בייג'ין מפני חימוש רוסיה במלחמה באוקראינה ואפשרה לנשיא טייוואן לבקר בארה"ב.

ארה"ב ביקשה לשפר את היחסים הצבאיים מאז תקרית הבלון, בין השאר כדי למנוע תקשורת שגויה, מכיוון ששתי המדינות פועלות צבאית ברחבי אסיה-פסיפיק ובתוך המתיחות הגוברת בין שתי המדינות סביב טייוואן.

בנוסף לפגישת אוסטין-לי שנדחתה, שני הצדדים עדיין לא קבעו מחדש את ביקורו של שר החוץ אנטוני בלינקן בבייג'ינג, שנדחה בגלל תקרית הבלון, כך דיווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

ממשל ביידן הודיע שהוא רוצה "קווי תקשורת פתוחים" עם בייג'ין, אך לא היה מוכן להיענות לדרישת בייג'ינג שארה"ב תסיר את הסנקציות שהוטלו על השר לי לפני מספר שנים כתנאי מוקדם לפגישה עם אוסטין.

ממשל ביידן נדרש ליידע את הקונגרס אם יחליט להסיר את הסנקציות הללו, שממשל טראמפ הטיל ב-2018 מכיוון שלי - אז ראש מחלקת פיתוח הציוד של הצבא הסיני - אישר רכישת מטוסי קרב וטילים רוסיים - הוא הפך לשר הביטחון השנה.

 

רוסיה סין ארה''ב לויד אוסטין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד