י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024

המאבק של השר בחברות הגדולות: "הוא לא יצליח"

ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים, התרעם על בקשת השר ברקת לחשיפת הדוחות של החברות הגדולות: "הרעיון בדבר הזה הוא להעביר את האשמה על היצרנים"

המאבק של השר בחברות הגדולות: "הוא לא יצליח"
מוצרי חלב צילום: באדיבות המצלם

המלחמה ביוקר המחיה עולה מדרגה: שר הכלכלה ניר ברקת הגיש הצעת חוק לפיה החברות הגדולות במשק כמו קוקה קולה, תנובה, אסם ואחרות יחוייבו לחשוף את הדוחות השנתיים שלהן. זאת לאחר שהוגשה בקשה לחברת קוקה קולה על ידי משרד הכלכלה אך הן נענו בשלילה. ד"ר רון תומר, נשיא התאחדות התעשיינים הגיב לכך.

בראיון לרדיו 103FM: "יש לנו מילה מכמה בחינות, התאחדות התעשיינים הביעה את עמדתה על המפקח על המחירים שמה שהוא עושה לא עומד בדרישות החוק. מדינה לא יכולה סתם לפנות ולבקש דוחות, אלא אם הם רוצים להכניס מוצרים לפיקוח, ואני ממליץ לה לא לעשות זאת".

השר ניר ברקת. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

לדבריו, "אני לא בטוח שפיקוח עוזר משהו לאזרחי ישראל, מה שכן הדרישה הזו היא אינה חוקית - אנחנו הולכים להגיש בג"ץ, בלי שאתה מכריז על הרצון לפקח אתה לא יכול לקבל את הדוחות".

עוד אמר רון תומר: "כל הרעיון בדבר הזה הוא להעביר את האשמה על היצרנים, יש הרבה דרכים לפתור את הבעיה". לסיום ציין כי, "שר הכלכלה לא יצליח במהלך הזה כי הוא לא חוקי ולא הגיוני".

ניר ברקת שר הכלכלה דוחות כספיים קוקה קולה חברת תנובה אסם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד