כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"אני מרגיש מופקר"

היו"ר תקף: "כישלון מערכתי חרוץ; משהו רקוב בממלכה הזו"

ח"כ שמחה רוטמן דרש בדיון בוועדת החוקה לדעת איך תפח פרק הזמן להתערבות היועמ"ש בהימשכות הליכים משנתיים וחצי בעת חקיקת החוק ל-11 וחצי שנים. בנוסף תקף את כמות כתבי האישום המעטים שהוגשו  בגין עבירות הסתה לטרור 

היו"ר תקף: "כישלון מערכתי חרוץ; משהו רקוב בממלכה הזו"
בדיון בוועדת החוקה צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

ועדת החוקה קיימה דיון מיוחד נוסף על מדיניות חקירה והעמדה לדין בעבירות הסתה לטרור וכן בנושא התמשכות הליכי חקירה והעמדה לדין בהשתתפות פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן, שדיווח על שיעור המקרים בהם משך הליכי החקירה וההעמדה לדין ע"י רשויות האכיפה השונות תואם את התקופות בקבועות בנהלים ובהנחיות, ועל מספר המקרים בהם נדרשה הסכמת היועמ"ש לממשלה להגשת כתב אישום בשל חריגה מהתקופות הקבועות.

היו"ר ח"כ שמחה רוטמן דרש להבהיר את מקור סמכותם של היועמ"ש ופרקליט המדינה לאישור פתיחה בחקירות הסתה לעבירות טרור. 

"הגשת כמות כתבי אישום כזו היא כישלון מערכתי חרוץ". אמר רוטמן בדיון. לדבריו: "בלוד ב-2021, בשעה אחת היו יותר מקרי הסתה לטרור ביחס לכמות המקרים שאתם מציגים בשלוש שנים. משהו רקוב בממלכה הזו. אם אלו המספרים שאנחנו מדברים עליהם אני מרגיש מופקר".

פרקליט המדינה עמית איסמן השיב ואמר כי "הסתה לטרור בשעות הבוקר, עלולה להסתיים בעבירת טרור בשעות אחר הצהריים. מכאן החשיבות, המהירות והזהירות שבה אנחנו נוהגים בעבירות מסוג זה. כאשר יש סכנה ממשית שהסתה לטרור עלולה להסתיים בפגיעה, אנחנו דנים בדברים בזמן אמת וכשהיה צריך גם יצרנו מנגנון מקוצר לאישור החקירה".

יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן דרש לדעת איך תפח פרק הזמן להתערבות היועמ"ש בהימשכות הליכים משנתיים וחצי בעת חקיקת החוק ל-11 וחצי שנים. לדבריו: "הדיווח שהוגש לא עמד במטרות החוק. נדרש הסבר משכנע לשאלות איך תפחו התקופות ואיך זה עומד עם המטרה שלנו כמחוקקים שאנשים לא יסתובבו עם כתם מעל ראשם תקופות כאלו; בעיה מטרידה נוספת היא שאין לנו מושג כמה עינוי דין מתרחש דווקא במקרים שלא הוגש בהם כתב אישום".

פרקליט המדינה עו"ד עמית איסמן עדכן את חברי הוועדה כי לאחרונה הוחלט על הקמת צוות שידון בקיצור זמני הטיפול בחקירות ותביעות בראשות המשנה הפלילי לפרקליט המדינה עו"ד שלמה (מומי) למברגר.

המשנה הפלילי עו"ד למברגר אמר בדיון: "במבחן התוצאה והמאמצים שאנחנו עושים, למרות שיש לנו יכולת להאריך את הזמנים יש לנו הרבה יותר הקפדה ומדידה וקביעה של הנחיות פנימיות בפרקליטות לוודא את לוחות הזמנים".

ועדת חוקה כתבי אישום שמחה רוטמן עמית איסמן הסתה לטרור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד