כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפקרות מסוכנת

לוקשנקו מבטיח נשק גרעיני לכל מי שיתייצב לצד רוסיה

נשיא בלארוס לוקשנקו מבטיח "נשק גרעיני לכל מי שמתייצב לצד רוסיה ובלארוס". רוסיה התקדמה בשבוע שעבר עם ההחלטה לפרוס נשק גרעיני טקטי בשטח בלארוס. הוא אמר כי אלה דעותיו שלו, ולאו דווקא של פוטין ורוסיה

לוקשנקו מבטיח נשק גרעיני לכל מי שיתייצב לצד רוסיה
פוטין בפגישה עם לוקשנקו צילום: אתר הקרמלין

נשיא בלארוס, אלכסנדר לוקשנקו, קרא למדינות ברחבי העולם להצטרף לברית רוסיה - בלארוס, והבטיח "נשק גרעיני לכל מי שיחליט לעשות זאת". האיש הידוע בתור הדיקטטור האחרון של אירופה פרסם אזהרה למערב שבוע לאחר שרוסיה התקדמה עם תוכניותיה לספק לבלארוס נשק גרעיני. הוא אמר כי אלה דעותיו שלו, ולאו דווקא של פוטין ורוסיה.

בכיר בבלארוס אמר שמדינות המערב לא הותירו לבלארוס ברירה אלא לפרוס נשק גרעיני טקטי. בראיון שפורסם בטלוויזיה הממלכתית של רוסיה אמר לוקשנקו כי יש "להבין אסטרטגית" שלמינסק ומוסקבה יש הזדמנות ייחודית להתאחד. הוא הוסיף: "אף אחד לא מתנגד לקזחסטן ולמדינות אחרות שיש להן את אותם יחסים קרובים שיש לנו עם הפדרציה הרוסית. אם מישהו מודאג אז זה מאוד פשוט, שיצטרף לאיחוד מדינת בלארוס ורוסיה, זה הכל. יהיה נשק גרעיני לכולם".

בלארוס ורוסיה הן רשמית חלק ממדינת איחוד, איחוד וברית ללא גבולות בין שתי הרפובליקות הסובייטיות לשעבר. רוסיה השתמשה בשטחה של בלארוס כנקודת פלישה לשכנתה המשותפת אוקראינה בפברואר אשתקד. מאז התגבר שיתוף הפעולה הצבאי שלהן, עם אימונים משותפים על אדמת בלארוס.

ביום ראשון האחרון מסר משרד ההגנה הבלארוסי כי יחידה נוספת של מערכות טילי קרקע-אוויר ניידת S-400 הגיעה ממוסקבה, והמערכת תהיה מוכנה לשירות קרבי בקרוב.

אלכסנדר לוקשנקו ולדימיר פוטין נשק גרעיני מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד