כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ביקור ממלכתי

הרצוג המריא לאזרבייג'ן: "זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה"

נשיא המדינה ורעייתו המריאו לביקור ממלכתי בבאקו, אזרבייג'ן בהזמנת נשיא אזרבייג'ן. הרצוג: "אזרבייג'ן היא שכנתה של איראן, שחותרת כל הזמן לפעולות נגד מדינת ישראל". על שיחות הרפורמה אמר: "ביקש לחזור ולהדגיש שבהחלט ניתן להגיע להבנות רחבות"

הרצוג המריא לאזרבייג'ן: "זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה"
הנשיא הרצוג טרם ההמראה צילום: מתוך הסרטון

נשיא המדינה יצחק הרצוג ורעייתו מיכל המריאו הבוקר (שלישי) לביקור ממלכתי בבאקו, אזרבייג'ן בהזמנת נשיא אזרבייג'ן, אילהם אלייב.

מטרת הביקור באזרבייג׳ן, מדינה מוסלמית שיעית הגובלת עם איראן, היא לחזק את הקשרים התררטגיים בין המדינות.

נשיא המדינה הרצוג אמר עוד ההמראה: "אני יוצא עכשיו לביקור ממלכתי רשמי חשוב באזרבייג'ן, באירוח נשיא אזרבייג'ן אלייב, מנהיג המדינה. מדינה מותרת, קרובה, חשובה, מדינת מפתח ויש לנו הרבה נושאים של שיתופי פעולה בין המדינות.

אנחנו צריכים לזכור שמעבר ליחסי המסחר, ומעבר לקשרים ההיסטוריים, כולל הקהילה היהודית ההיסטורית, אזרבייג׳ן היא שכנתה של איראן, גורם לא יציב באזור שחותר כל הזמן לפעולות נגד מדינת ישראל והברית המתפתחת של שלום וביטחון באזור, ואני בטוח אדון בכך.

אנחנו ננסה לקדם את היחסים בין המדינות, ככל שרק אפשר. לאחרונה אזרבייג'ן חנכה שגרירות בישראל. זו מדינה שיעית מוסלמית חשובה, שנרצה בכל צורה אפשרית לקדם את היחסים איתה", אמר.

הרצוג התייחס ספציפית לשיחות הרפורמה שצפויות להתחדש היום ואמר: "במהלך ביקורי באזרבי'ן יתקיימו תחת חסותי שיחות ההידברות בבית הנשיא, בין הקואליציה לנציגי מפלגות האופוזיציה. חשוב להתעלם מרעשי הרקע ולחשוב במלוא הרצינות, שבסופו של דבר היא טובת מדינת ישראל.

אף אחד לא מוכר ערכים, אף אחד לא פוגע בעקרונות יסוד, אבל מצד שני טוב ורצוי לדון בגבולות הגזרה בין הרשויות השונות במדינת ישראל".

עם נחיתו באזרבייג'ן, יתקבל נשיא המדינה בטקס רשמי בארמון הנשיאותי "זגולבה". את פניו יקבל נשיא אזרבייג'ן אילהם אלייב ורעייתו, סגנית הנשיא מהריבן אלייבה. המנהיגים יביאו עוד פגישה בילטרלית שלאחריה ישאו הצהרות משותפות לתקשורת.

נשיא המדינה ורעייתו יתארחו אחר כך בארוחת צהריים בארמון הנשיאות.

בהמשך היום, נשיא המדינה ורעייתו ישתתפו בטקס הנחת זר בסמטת הכבוד על קברו של הנשיא השלישי של אזרבייג'ן- היידר אלייב. לאחריו נשיא המדינה ורעייתו ישתתפו בטקס הנחת הזר באנדרטת שאהידלאר, שדרות הנופלים -אתר ההנצחה לקורבנות המלחמה באזרבייג'ן.

כמו כן, נשיא המדינה ישא דברים באירוע לכבוד יום העצמאות ה-75 למדינת ישראל שיערך במרכז היידר אלייב.

מחר נשיא המדינה ורעייתו יגיע למפגש עם הקהילה היהודית של אזרבייג'ן. לאחר מכן, יעשו הנשיא ורעייתו את דרכם חזרה ארצה.

יצחק הרצוג ביקור מדיני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד