י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חודש וחצי אחרי הפיגוע

צה"ל מיפה את ביתו של רוצח בנות משפחת די ז"ל

צה"ל מיפה את ביתו של אחד המחבלים שביצע את הפיגוע בחמרה בו נרצחו בנות משפחת די ז״ל, ואת בית המחבל שהכווין את הפיגוע בו נפל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל

צה"ל מיפה את ביתו של רוצח בנות משפחת די ז"ל
מיפוי הבית צילום: דובר צה"ל

לוחמי צה"ל מיפו הלילה (ג') במחנה הפליטים עסכר הישן שבעיר שכם את ביתו של חסן סולימאן קטנאני, אחד המחבלים שביצע את פיגוע הירי בחמרה שבבקעה לפני כחודש וחצי בו נרצחו לאה (לוסי), מאיה ורינה די ז"ל.

במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. בנוסף, ירו הכוחות לעבר חשוד שהשליך לעברם בקבוק תבערה ומטענים. זוהתה פגיעה.

בפעילות נוספת בעיר שכם, מיפו הלוחמים את ביתו של חסאם בסאם בשיר אסלים, שהכווין את הפיגוע בו נפל סמל-ראשון עידו ברוך ז"ל באוקטובר 2022. במהלך הפעילות חשודים יידו אבנים והשליכו מטענים לעבר הכוחות, שהגיבו באמצעים לפיזור הפגנות. המיפויים בוצעו לצורך בחינת האפשרות להריסת הבתים.

כזכור, בערב חג שביעי של פסח, הובאה למנוחות בבית העלמין בכפר עציון לאה (לוסי) די הי"ד, שנפטרה מפצעיה מספר ימים אחרי שנפצעה אנוש בפיגוע ירי בבקעת הירדן במהלכו נרצחו גם שתי בנותיהן שהובאו למנוחות יומיים קודם.

קרן, בתה של לאה (לוסי), ספדה לה בבכי: "אתמול ליד הקבר של מאיה ורינה עצמתי עיניים והתפללתי שתתעוררי, שלא נצטרך לעבור את הכאב הזה פעמיים. מה אם אמא לא תתעורר? אני משותקת מרוב כאב. לאבא אמא זה כמו לאבד חיים - אי אפשר להתקדם מפה. היית הדבר האחרון שנשאר לנו כמשפחה, היית לנו כמו דבק. תמיד אמרת שאת מחכה לנכדים, שרצית להיות סבתא, ועכשיו הם לא יזכרו להכיר אותך. ירו בך פעמיים ונלחמת על החיים שלך".

ליאו די, בעלה של לוסי ספד לה בכאב: "ביום ההולדת שלי שנה שעברה לקחת אותי לטיול שבו הגענו לצומת חמרה. אמרת שאף פעם לא תרצי להגיע לשם שוב – עכשיו אני מבין למה".

לוסי די האחיות די ליאו די מיפוי בתים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד