י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"להשמיד אותו"

דרמה באירופה: שליח חב"ד בדרך להיתר 'מאה רבנים'

עשרות רבנים בארה"ב ובאירופה קיבלו פנייה בימים האחרונים לחתימה על היתר 'מאה רבנים' עבור שליח חב"ד באחת ממדינות היבשת, אשר נסחט, לטענתו, בידי חמיו, אחד מעשירי חסידות חב"ד

דרמה באירופה: שליח חב"ד בדרך להיתר 'מאה רבנים'
חרדי. אילוסטרציה צילום: קובי גדעון, פלאש 90

אשתו של שליח חב"ד באחת ממדינות אירופה סובלת מהפרעה נפשית ולא מתפקדת מזה שנים ארוכות, בעוד השליח עצמו חולק את זמנו בין גידול הילדים וניהול משק הבית, לבין עבודת השליחות שלו - מה שהוביל אותו ואת המשפחה למצב כלכלי קשה ביותר, בשל הלוואות רבות שנאלץ ליטול כדי להחזיק את משפחתו.

לפני מספר חודשים, בשל סיבות הקשורות למצבה הנפשי של האישה ההולך ומחמיר, הזוג החל בהליכי גירושין.

אך בעוד רבנים ושליחי חב"ד מנסים לפתור את המקרה הקשה בדרכי שלום, לטובת השליח, אשתו וילדיהם - חמיו של השליח שכר צבא של עורכי דין באירופה ובישראל וחוקרים פרטיים בשתי המדינות ופנה לערכאות של גויים בכדי לסחוט כלכלית את החתן. הדבר אילץ את השליח ליטול על עצמו הלוואות נוספות כדי להתמודד עם ההליכים המשפטיים וההשלכות הנפשיות על ילדי הזוג. כל ניסיון של השליח לנסות ולהגיע להבנות עם חמיו או עם אשתו הלוקה בנפשה - עלו בתוהו, בעוד הם מבהירים לו כי המטרה כעת היא "להשמיד אותו".

לאור העובדה שלפי ההלכה, גט יכול להינתן אך ורק לאחר שסודרו כל העניינים הכלכליים בין בני הזוג, בשבועות האחרונים התחוור לשליח כי במצב העניינים הקיים הוא לא יוכל לעולם לסדר גט, שכן אין אפשרות לעמוד בדרישות שחמיו הציב בערכאות של גויים.

לאור זאת, בימים האחרונים, כאמור, עשרות רבנים קיבלו פנייה לחתימה על היתר 'מאה רבנים', אשר נתמך כבר בידי כמה מרבני ושליחי חב"ד הבכירים באירופה, שמודעים לפרטי הסיפור הקשה ותומכים בשחרור הבעל מעגינותו.

שליח חב"ד גט אירופה התר מאה רבנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד