י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

למה גלסנר ימסור רק 'חצי שיעור'? • מהדורת חג

עוד בלייבל'ה: מי הכניס את אלי ישי למוזיאון? • איזה ח"כ ש"סי דוחף כתבים, ואיזה עושה לנכדה בייביסיטר בכנסת?

למה גלסנר ימסור רק 'חצי שיעור'? • מהדורת חג

את אווירת יום הדין שאפפה את לייבל'ה, שבדמיונו כבר שב לחבוש את ספסלי הישיבה, קטע צלצול טורדני. על הקו, מקור בכיר ב'קול ברמה'. לייבל'ה התנתק מ"מי יחיה ומי ימות", ועבר ברגע כמימרא ל"מי ישפל ומי ירום".

כבר בשעות הצהריים לא יכל לייבל'ה להתאפק, ושיתף את קוראיו המסורים בחשיפה על מינויו של משה גלסנר, המכונה גם חנן קריסטל החרדי, כמגיש המהדורה המרכזית ברדיו 'קול ברמה'. אלא שזה בקושי תחילתו של הסיפור.

מתברר כי חכמי 'קול ברמה' שקלו וטרו שבעה ימים ושבעה לילות איך להתמודד עם נטישתו של הטאלנט אבי מימרן, שערק למהדורה המתחרה ב'קול חי', והחליטו לשנות קונספט. לא עוד מהדורת חדשות משמימה שתימשך שעתיים, אלא - הפתעה, הפתעה - שעה של מהדורת חדשות מ-7 ועד 8, ושעה נוספת שתהיה חלק מהמהדורה אך במבנה שונה. וכמנהג לייבל'ה - פרטים יבואו...

לייבל'ה מוכן לחשוף גם כי לקו הגמר הגיעו מלבד גלסנר שני מתמודדים נוספים, שניהם מוכרים היטב לקוראי לייבל'ה, אך מחמת רגישות העניין וגודל השעה לא ייחשפו שמותיהם. כרמז בלבד, מוכן לייבל'ה לחשוף כי בתחנה חיפשו אך ורק מי ששם משפחתו מתחיל באות ג'.

וכך למעשה עובד הגלגל: משה גלסנר יגיש את המהדורה ב'קול ברמה' במקום אבי מימרן, שיגיש אחרי החגים את המהדורה המרכזית ב'קול חי' במקום בצלאל קאהן, שהגיש במקום אברהם פרסטר שהגיש במקום משה גלסנר, שהגיש במקום נועם זיגמן, שהגיש במקום מרדכי לביא, שיישאר נאמן למאזיני הבוקר ב'קול ברמה'.

פינת העיתונות
ללייבל'ה היה חסר את הגפילטע והעיתונים, אבל בחלק ממערכות העיתונים קיבלו בברכה את העובדה שיום כיפור חל בשבת, ובכך למעשה נמנע מהם בתקופת החגים הלחוצה גם כך, להוציא עוד עיתון לשבת יום כיפור - עיתון שבלאו הכי אינו נקרא על ידי מי שאינו מכור לדבר - או גרוע מכך, לא להוציא עיתון ולהסביר למה אין צורך בכך.

מי שקפצו על המציאה היו העיתונים בקהילה, שעה טובה והמחנה החרדי. מאידך, עיתון 'משפחה' מצא פתרון אחר - חלוקת העיתון יום קודם, כבר ביום רביעי, בכדי שציבור הקוראים ובפרט המנויים יספיקו להיערך ליום כיפור כדבעי עם מיטב הנייעס.

לעומתם, בעיתון מרכז העניינים הוציאן את המהדורה כהרגלם ביום שני בשבוע. מסתבר שבעיתון היו מרוגשים מאוד לקראת יום כיפור מ'אימת הדין', אחרת אין הסבר לפאדיחה בפרסום עמוד כפול בעיתון.








ו‏משלחת עיתונאים חרדים שנסעה מטעם שגרירות בריטניה לסיור לימודים ייחודי, וביקרה בבלפסט שבאירלנד ובלונדון, נפגשה עם נציגי הצדדים השונים באירלנד, וכן עם מנהיגים מוסלמים באנגליה. במשתתפים: מתתיהו טננבוים מהמודיע, אריה זיסמן מיתד נאמן, אשר מדינה מהמבשר, יצחק קקון איש יום ליום ושדרות, משה גלסנר מ'קול משהו' ואליעזר שולמן מ'משפחה'.



הפינה המוניציפאלית
חבר מועצת עיריית ירושלים ומחזיק תיק שפ"ע, יצחק פינדרוס, נצפה במוצאי שבת ראש השנה מסייר בשכונות ירושלים ועוקב אחר פינוי הזבל שהצטבר לאחר ימי החג והשבת. זאת לאור כך שעניין התברואה נמצא בין היתר בשליטת תיק שפ"ע - אותו הוא מחזיק. אם לא די בכך, מתברר שפינדרוס אף עשה זאת כשהוא לבוש בפראק שנשאר מהחג [והותאם למידות החדשות, כמובן]. לייבל'ה מאמץ את הרעיון.





משה ליאון, האיש שהתמודד לראשות עיריית ירושלים וכשל, השיל באחרונה ממשקלו קילוגרמים רבים. בשבוע האחרון נצפה מתארח ב'גוש העציון' כאורחו של גד כהנא. במשקלו החדש, לא חשש ליאון להמר על האומגה המפורסמת.





ואפרופו ליאון, בימי הרחמים הגיע המועמד מטעם החרדים לביתו של הגר"ח קנייבסקי, ושטח בפניו את פעילותו למען הציבור החרדי וכלל המגזרים השונים בעיר. הגר"ח איחל לליאון המשך הצלחה בעבודתו הציבורית.





ואחרון מליאון: מיד עם צאת כיפור אץ רץ המועמד המתחזק לשוק ארבעת המינים במתחם שנלר בירושלים כדי לרכוש אתרוג. ולייבל'ה שואל, מה עם השוק בגבעתיים?





עורך דין חדש נולד: מנחם זיידה, חבר מועצת עיריית ביתר עילית, כאב הראש של מאיר רובינשטיין ולשעבר עוזרו של חבר מועצת עיריית ירושלים יצחק פינדרוס, סיים את לימודי המשפטים. כעת הוא עושה סטאז' במשרד עורכי הדין גרשון מאק. לייבל'ה משוכנע שמדובר בבחירה מוצלחת, בפרט לאור שפע המסעדות הפזורות בסביבה.

בסיומה של תפילה לילית בכספומט התפילות איצקוביץ בבני ברק, לקח הגבאי המיתולוגי של בית הכנסת יצחק שיינין את סגן ראש העיר שלו ומנהל המחלקה המוניציפלית ב'דגל' לסיור באגף הענק של בית הכנסת הנמצא בשלבי בנייה. לייבל'ה שמע את שיינין מסביר ש"הכל נעשה בהדרכת הרב גרוס"...





ממלא מקום וסגן ראש עיריית אלעד שמואל גרוסברד ומנהל לשכתו משה רבר לקחו פסק זמן מפגישות בירושלים ונצפו יוצאים מתפילה חרישית בקבר רחל. לייבל'ה מאמין שגרוסברד לא נדחק בעמידה באוטובוס המוביל לקבר.





עוד באלעד: ראש העיר הקדום רבי יצחק עידן, נצפה ממתין כאחד האדם ברחובות העיר לאוטובוס.



פינת המוזיקה וכל השאר:
הזמר אייל גולן נצפה באמירת סליחות לפני ראש השנה בישיבת 'אש התורה' הסמוכה לכותל המערבי. כידוע, השנה שינה גולן ממנהגו בשנים עברו ולא נסע לאומן בראש השנה, אלא פקד את הציון מספר שבועות קודם לכן.

מספר ימים קודם לכן, פקד גם סגן השר אופיר אקוניס את הכותל המערבי.

ומי שכן הגיע לאומן, היה בוגר 'בחדרי' והלענייני של וואלה! יקי אדמקר, אין ספק שמגיע לו כל הקרדיט!





וגם הצלם-חתן שמואל דריי נצפה יחד עם השדרן של 'קו הסקופים' העיתונאי נתן משי. נצפו על ידי ציונו של רבי נחמן לייבל'ה יודע שמשי ודריי התפללו היטב על השנה הבאה.





ואילו ח"כ אלי ישי בחר לבקר דווקא במוזיאון ישראל. במהלך הסיור, שנערך בהדרכתו של סמנכ"ל המוזיאון מר צח גרניט והאוצרת ליהדות ט. כהן, גילה ח"כ ישי עניין רב באוצרות היודאיקה המוצגים בתצוגות הקבע במוזיאון ישראל. לייבל'ה מקווה בשביל ישי שהוא עוד רחוק מהמוזיאון...





ועמיתו למפלגה, משולם נהרי, הביא את הנכדה לביקור במשכן הכנסת.





רפאל מאיר, לוחם מלחמת ה' בשבועונים, באינטרנט ובכל מה שזז, נצפה השבוע במלון ציפורי בכפר בחפץ חיים ביום שכולו תורה של ארגון 'ארחות יושר', כשהוא מגלה כישורי שירה מדהימים, יחד עם שלמה כהן והאורגניסט אליעזר הרשקוביץ. לייבל'ה הזיל דמעה.





ובואתו מלון נצפו עושים שטייעגן ושומעים שיעורים גם יעקב אשר, יצחק פינדרוס, סגר"ע בני ברק מנחם שפירא, ראש מועצת רכסים יצחק רייך, שמוליק גרינברג, מיכי אלפר החיפאי, זאבי קשש ושרגא הופמן הצמוד ועוד אישי ציבור רבים, שבאו לחסות בצלו של הנכד המסור הרב אריה קנייבסקי.

ואפרופו מאיר, אחרי שלייבל'ה שר והתרגש יחד עם האח יצחק מאיר בסליחות הראשונות באוהל נחמה, יצאו לייבל'ה והינדל'ה לשתות קפה חם בבית קפה שכונתי ברחביה. להפתעתם, פגשו השניים את אותו יצחק מאיר, יושב עם שלושה אנשים מהתעשיה, כשהוא שקוע רובו ככולו בלפטופ האישי. מבירור קצר עלה כי הארבעה עסקו בהפקת פרוייקט חדש בכיכובו של הטאלנט. הפרוייקט עדיין אסור בפרסום, ולכן תצטרכו להמתין לחודש הבא...





ואפרופו סליחות, לייבל'ה אינו מוותר על סליחות בנוסח קרליבך, לאחר אינספור תלאות ונסיונות למצוא מקום במניין המבוקש בכיכר ספרא. מצא לייבל'ה פינה לשפוך שיח, וגם לתעד את יענקי מייזליש, העין השלישית של קול ברמה, שהתחנן לבוראו בדבקות.





עוד באותו מעמד: פגש לייבל'ה את מני גירא-שוורץ, שאף הוא שר בדבקות את שיריו של שלוימל'ה, ומיד לאחר מכן תפס את הפקלאות ואץ רץ לשדה התעופה, להספיק את הטיסה לרבי נחמן. לאותו מקום טס גם בעל התפילה במניין המדובר, חזקי סופר - לראשונה בחייו.





בשבוע שעבר, ערך ארגון הקבלנים של מחוז דן הרמת כוסית לכבוד ראש השנה. בין המכובדים היה ניתן לראות את נשיא התאחדות הקבלנים וגם את ראש עיריית בני ברק, שלייבל'ה לא הצליח לברר האם הוא מצא באירוע הרינג.





הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים ,הגיע לביקור במשרדי BDO זיו האפט בבני ברק, שם קיבלו את פניו שותפים בכירים בפירמה, ורואה חשבון יואל טולדנו ראש האשכול השותף האחראי על המגזר החרדי בפירמת BDO זיו האפט, הנוכחים ברכו ונתברכו בברכת שנה טובה כתיבה וחתימה טובה.





יהודה חזן, אחראי גיזרת גדולי התורה הספרדים באירועי התנועה הקדושה, נצפה השבוע לקראת סיום העצרת באיצטדיון ארנה מתיישב בצד הבמה ומשקיף לשולחן הנשיאות, ברגע של מנוחה וקורת רוח, לאחר שהשלים את מלאכתו הרבה בעיטור שולחן הנשיאות.





בעצרת ניצפו גם הלענייני של הארץ וחדשות ערוץ 2, יאיר אטינגר ויאיר שרקי [בהתאמה] משוחחים ארוכות עם המגיש הדנדש של המהדורה המרכזית של 'קול חי', אבי מימרן.





ואילו חביב המדור, הצלם שלומי כהן-עוד-לא-בן-18, נצפה מהדק קשרים.





ובסיום אותה עצרת מדוברת, הגיע החדש לענייני של גל"צ אוריה אלקיים לראיין את הראשל"צ הרב יצחק יוסף ביציאה, וזכה לדחיפה הגונה מח״כ יואב בן צור. לאלקיים לקח דקה למלמל "וואו, עכשיו אני קולט שהוא ממש העיף אותי".

ובאותה גל"צ, הוזמן הרב לאו באחד הבקרים להתראיין, בתוכנית 'בוקר טוב ישראל', אלא שאז הג ראש הממשלה והרס את התוכנית.

פינת המזל טוב:
אלי שלזינגר, העיתונאי המוכשר והחבר של לייבל'ה, חגג את הולדת בתו השנייה בשעטו"מ בשבת סליחות. בראש השנה שהה הג'ינג'י של 'בחדרי' במרכז כור מחצבתו - חסידות באיאן בירושלים, ושם חבריו פינקו אותו קודם התקיעות בקידוש אגדי לכבוד הבת הקטנה. לייבל'ה מאחל מזל טוב כנהוג.

ואילו חברו של שלזינגר, הצלם אנשיל בעק, חבק בן הלילה.

ברכת מזל טוב לרה"ע ביתר עילית מאיר רובינשטיין, לרגל הולדת נכדו ביום כיפור, בן לבנו שמואל אייזיק.

ברכת מזל טוב לשלמה קרלנשטיין, מנהל ישיבות חברון ותורת זאב, לרגל שמחת בר המצוה לבנו בכורו באולמי בית ישראל בירושלים.

ברכת מזל טוב לרב ישראל לוי מירושלים, [לא ההוא מפרשת העצורים] שהכניס השבוע את בנו לעול מצוות.

כל המי ומי נצפו בבברית לבנו של ניסים אלקסלסי, הרל"ש העקשן והתקיף של בית הראשל"צ הגרש"מ עמאר.



פינת החידות:
בכמה נמכרה דירתו של חבר המועצה לשעבר במודיעין עילית שעבר לכהן כסגן ראש עיריית בני ברק?

הפותרים נכונה יזכו לפחי שמיטה שהוצבו בערב כיפור בבני ברק.

והנה חידה שללייבל'ה אין תשובה של ממש עליה, עם מי שוחח איש השנה לבדו במזרח המכובד של עצרת הארנה הש"סית?



מדור רכילות חגים לייבלה דריי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד