כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

מפגינים אמש בדרום ת"א; "גזר דין מוות"

מאות מתושבי דרום תל אביב הפגינו אתמול בשוק התקווה ובגן לווינסקי במחאה על החלטת בג"צ לפסול חלקים מ"חוק המסתננים" - מה שיחזיר את הפליטים לשכונות הדרום • המפגינים צעדו לבושי שחורים, כשבראשם פעילי ימין קיצוני: "מדובר בגזר דין מות לבית שלנו" • ומי אשם? עומאר מסודאן: "כשיצאתי מבית הכלא אמרו לי ללכת לדרום ת"א"

גן לווינסקי בדרום תל אביב, פלאש90
גן לווינסקי בדרום תל אביב, פלאש90

כשבועיים אחרי החלטת בית המשפט העליון לפסול חלק מ"חוק המסתננים" ולהחזיר את מבקשי המקלט לדרום תל אביב - המהומות באזור מחריפות. מאות תושבים הפגינו אמש בשוק התקווה ובגן-לוינסקי, לבשו שחור והכריזו: "מדובר בגזר דין-מוות לבית שלנו".

בג"ץ אמנם פסל לפני שבועיים חלק מחוק המסתננים החדש, וקבע כי על "חולות" - מחנה השהייה הפתוח בו שוכנו הפליטים והמהגרים הזרים, להיסגר תוך 90 יום, אך התושבים יצאו לרחוב למחות ולהפגין נגד הריסה מכוונת של שכונות הדרום, על ידי שיכון בכפיה של עשרות אלפי המהגרים.

ההפגנה אמש, שאורגנה על ידי אנשי הימין הקיצוני מיכאל בן ארי ואיתמר בן גביר, היא חלק משורה ארוכה של פעילויות מחאה והפגנות שמתוכננות בשכונה, כשבמקביל בכנסת מנסים לקדם חקיקה מהירה שתאפשר למנוע את סגירת מתקן "חולות", כפי שסיפרה במפגש עם התושבים חברת הכנסת מירי רגב.

"אני אעביר חוק בתוך ה-90 יום, ומיד אחרי סוכות, כשהכנסת מתכנסת אני אביא הצעת חוק שתחזיר את המסתננים מהגרי העבודה הביתה", אמרה ח"כ רגב.

הפליטים והמהגרים לעומת זאת, ערכו מחווה נגדית והמתינו בגינת לווינסקי למפגינים עם פרחים. "זאת מתנה לכל מי שלא אוהב אותנו", אמר נאדים עומאר מסודאן, "לא באנו לכאן בכוונה, מהבית כלא אמרו לי ללכת לדרום תל אביב".

הבוקר, אחרי חודשים של רגיעה יחסית, אפשר להגיד שהשטח בדרום תל אביב שוב לא שקט.
הפגנה סודנים תושבים מהגרים פליטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד