ח' ניסן התשפ"ד
16.04.2024

שעטנז התגלה ב'ספרינט'; הרה"ר הורידה מהמדפים

לקוח שרכש מכנסיים "ללא חשש שעטנז" ברשת ספרינט, ושלח אותם למעבדה בירושלים - גילה כי הם עשויות צמר ופשתים

צילום: יעקב נחומי
צילום: יעקב נחומי

הרבנות הראשית לישראל פנתה אתמול לרשת ספרינט, עם ראיות לכך שברשת שווקו מכנסיים של חברת א.ג. אסף, העשויים מאריג שעטנז (צמר ופשתן), כאשר על התווית מופיע הכיתוב "ללא חשש שעטנז", וכן נכתב כי המכנס עשוי מ-100% צמר. שעטנז הוא שילוב של צמר ופשתן, ולפי ההלכה אסור ללבוש בגדים המכילים שילוב זה.

בעקבות פניית הרבנות פעלו בספרינט להוריד מיידית את המוצר של א.ג אסף מהמדפים, וכן התחייבו לערוך בדיקה מדגמית בכלל מלאי החנות כדי למנוע שגיאות מצרכנים נוספים. ברשת הודו לרבנות הראשית על הפנייה.

הפרשה החלה כאשר לקוח שרכש בחנות את המכנסיים מהדגם שהוסר, שלח אותו למעבדת השעטנז של הרב גורביץ בירושלים, אשר מצאה כי מדובר באריג העשוי משעטנז. המעבדה דיווחה על הממצאים לרבנות הראשית לישראל. בהוראת הרב הראשי, הרה"ג דוד לאו, נעשתה הבדיקה מול רשת ספרינט, אשר שיתפה פעולה באופן מלא.

ראש היחידה לאכיפת הונאה בכשרות, רפי יוחאי: "בדרך כלל כשאנחנו נתקלים בשעטנז, מדובר באריג צמר ובאריג פשתן, המחוברים יחדיו. המקרה הזה חריג בחומרתו משום שמדובר באריג המשלב את שני סוגי הפתילים בתוכו".

ברבנות מזהירים כי על מנת להימנע מאיסור שעטנז, יש לוודא הימצאות תווית מטעם מעבדה מוכרת. בכל מקרה, אין לסמוך על תוויות "ללא חשש שעטנז", ללא ציון הגורם שביצע את הבדיקה.

ברבנות הראשית "מברכים על עליית המודעות לסוגיית השעטנז, ומבקשים מהציבור לפנות למעבדות לבדיקת כל חשש, ולדווח במקרה שמתגלה הכשלה של הציבור".

מחברת א.ג אסף נמסר, כי "חברת א.ג אסף היא חברה משפחתית בבעלות עושי מצוות המייצרת בגדים עבור הציבור הדתי והחרדי ומקפידה על כללי הכשרות קלה כחמורה ועל כך יעידו לקוחותינו. המקרה המדובר התגלה לפני כ4 שנים וא.ג.אסף פעלה כבר לפני שנים והורידה את כל המכנסיים בהם התגלה שעטנז מהמדפים והשיבה את הכסף לקונים.

"יודגש כי מתוך מאות דגמים שאנו מייצרים במשך עשרות שנים, נפלה טעות בדגם אחד בלבד והמסקנות הוסקו כבר לפני שנים. מתוך הגינות וכבוד ללקוחותינו אנו מזמינים את הרוכשים ליצור עמנו קשר לבדיקה חוזרת ופיצוי. אנו נמשיך לעבוד גם בעתיד בצמוד ותחת הנחיות המקפידות של הרבנות הראשית על מנת לשרת את לקוחותינו בצורה הטובה ביותר".

צילום: יחצ










הרבנות הראשית גילה מעבדה שעטנז ספרינט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד