י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

מגדולי בעלי החסד: רבי שמחה דוד בלכרוביץ ז"ל

בירושלים נפטר מקורבם של אדמו"רי גור, ומייסד מכון 'תורת שלמה' הרב שמחה דוד בלכרוביץ ז"ל

הרה"ח רבי שמחה דוד בלכרוביץ ז״ל,
הרה"ח רבי שמחה דוד בלכרוביץ ז״ל,

ברוך דיין האמת: ‏בירושלים נפטר היום (ב') הרבני החסיד מחשובי חסידי גור, רבי שמחה דוד בלכרוביץ ז״ל, והוא בן 73 בפטירתו.

בתקופה האחרונה חש בחולשה ובראש השנה עוד השתתף בתפילות הימים הנוראים בצלו של האדמו"ר מגור, אך במוצאי יום הקדוש לאחר ההבדלה לא חש בטוב ומאז התדרדר מצבו. למגינת לב השיב את נשמתו ליוצרה.

המנוח נולד בי"ב אלול תש"א כבן יחיד וחביב לאביו הרה"ח רבי יעקב יהושע בלכרוביץ זצ"ל, מחבר ספר 'תפארת יהושע' ומגדולי בעלי מכניסי האורחים בירושלים, ולאמו מרת רבקה ע"ה צאצאים של האדמו"ר בעל ה'שפת אמת' מגור זצ"ל.

בהיותו נצר למשפחות החשובות מעדת חסידי גור מפולין, ינק בביתו חינוך לעשיית חסד וכל בני משפחתו זכו לקרבה מיוחדת אצל כל אדמו"רי בית גור.

בצעירותו למד בישיבת 'שפת אמת' והיה מהתלמידים המובחרים בישיבה. כשהגיע לפרקו נשא את רעייתו לאה שתחי', בתו של הגאון רבי משה כשר זצ״ל שעמדה לימינו בכל השנים,

המנוח היה משמש כנהגו של האדמו"ר בעל ה'לב שמחה' מגור זצ"ל. ואף הוציא את ספרי סבו מצד רעייתו הגאון רבי מנחם מנדל כשר זצ"ל והקים מכון 'תורת שלמה' שהוציא את ספריו הנודעים.

היה איש ירושלים אמיתי. לפרנסתו עסק בבדים, ולשם כך פתח את חנות הבדים בשכונת מאה שערים בירושלים. לאחר סגירת החנות מידי יום היה יושב ושוקד על תלמודו, ונודע כתלמיד חכם עצום ובר אוריין שקבע את עיתותיו לתורה.

בנוסף הקים גמ"ח כספים גדול שניהל בנאמנות, ובמשך עשרות השנים היה מקור לרווחת צרכי עמך בית ישראל שהלווה להם בנפש חפצה ובטוב לב. היה אדם מלא בשמחת חיים שדאג לכל אחד ואחד.

מידי יום ביומו לא ויתר על השתתפותו בשיעוריו של הגרי"ש אלישיב זצ"ל, עמו החזיק בקשר הדוק.

הותיר אחריו דור ישרים מבורך: בנו יחידו הרה"ח רבי יצחק בלכרוביץ מאנטוורפן שבבלגיה, וחתניו: הרב דוד יצחק טשארני, הרב יהודה כהן, הרב יוסף חיים פרנקל, והרב חיים יוסף לפקוביץ.

הלוויתו יצא הבוקר מבית המדרש הגדול דחסידי גור בירושלים להר המנוחות שם נטמן‏.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.
לוויה שמחה דוד בלכרוביץ גור ירושלים בדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד