כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024

תרגיל הונאה אמריקני: הוארך מעצרו של פולארד

המרגל הישראלי, שהיה אמור להשתחרר בעוד שנה, גילה כי מועד השחרור בוטל והוא הוגדר כאסיר 'עולם'

תרגיל הונאה אמריקני: הוארך מעצרו של פולארד

אתר האינטרנט של שירות בתי הסוהר האמריקאי, הכפוף למשרד המשפטים, מאפשר "איכון אסירים" הנמצאים באחד מבתי הכלא הפדרליים או ששוחררו מאז 1982. הקלדת שמו של אסיר, גילו ומינו מניבה את מספרו האישי, מיקום מתקן הכליאה הנוכחי שלו ואת תאריך שחרורו.

לפי תחזית שירות בתי הסוהר, פולארד, מספר אישי 09185-016, אמור היה להשתחרר ב-21 בנובמבר 2015 - בדיוק 30 שנה לאחר מעצרו. אלא שלאחרונה שינה אתר האינטרנט את מועד השחרור, ובמקום התאריך של ה-21 בנובמבר 2015, נכתבה המילה "עולם". בניגוד לנוהג הישראלי, שבדרך כלל קוצב מאסר עולם ל-24 שנה שמהן ניתן לקצר שליש, אסירי עולם אמריקאים אינם יודעים אם ומתי ישוחררו. כאשר השופט שגזר על פולארד מאסר עולם ב-1986, המליץ שעונשו לא יקוצר.

בפגישתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם הנשיא אובמה לפני שבוע, עלה גם נושא שחרורו של יונתן פולארד, לאחר הפגישה אמר ראש הממשלה לכתבים "העליתי את עניינו של פולארד בשיחה עם הנשיא אובמה והעברתי מסר פשוט. אמרתי לנשיא שאנחנו נמצאים בערב יום כיפור - תקופה שבה עוסקים באמירת סליחות ובמתן סליחות. ציינתי בפני הנשיא שאני מקווה שעל הבסיס הזה ניתן יהיה לקדם את שחרורו של פולארד".

ביוני האחרון, לאחר פגישה עם עמיתו האמריקאי, אמר נשיא המדינה לשעבר שמעון פרס כי אובמה הבטיח לו להעביר לבחינת משרד המשפטים האמריקאי "הצעה חדשה" הנוגעת לשחרור פולארד, אך לא פירט. בחודשים שלפני כן עלתה כמה פעמים אפשרות לשחרורו של המרגל כחלק ממתווה להארכת המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים, אבל הדבר לא יצא לפועל.

פולארד נידון למאסר עולם לאחר שהורשע בריגול למען ישראל ונכלא ב-1985. מועד שחרורו הצפוי אמור היה להיות ב-21 בנובמבר 2015, 30 שנה בדיוק לאחר תחילת מאסרו. עתה נראה כי מועד זה גם הוא נתון למו"מ.

אסתר פולארד, אשתו של ג'ונתן, הגיבה: "אני ויונתן ידענו כל השנים שזה היה עוד תכסיס של הונאה מצד המיממשל האמריקני שקיווה להרדים את הישראלים בתקווה שהנה עומד פולארד להשתחרר, עכשיו אנחנו רואים את הפרצוף האמיתי שלהם".
פולארד שחרור מועד אמריקה אסתר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד