כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עילוי נשמה הכי גדול

ר' איתמר סיפר על הימים האחרונים: "הבוקר עוד הכין שיעור"

הגאון רבי איתמר גרבוז ראש ישיבת ארחות תורה וחתן מרן ראש הישיבה זצ"ל, מסר שיעור יומי כרגיל בישיבה לקיים צוואת חמיו "לא לבטל שיעור בשום אופן". ומה סיפר על הימים האחרונים של חמיו מרן הרב אדלשטיין זצ"ל במחלקת טיפול נמרץ?

ר' איתמר סיפר על הימים האחרונים: "הבוקר עוד הכין שיעור"
הגר"א גרבוז בשיעור היום צילום: באדיבות המצלם

ראש ישיבת ארחות תורה הגאון רבי איתמר גרבוז, חתנו של מרן הרב גרשון אדלשטיין, מסר היום (שלישי) שיעור בישיבה במסירות נפש בכדי לא לבטל שיעור גם לפני הלוויה.

בפתח שיעורו נשא דברים מרטיטים וסיפר מהימים האחרונים בבית החולים: "קודם לא יכולתי להגיע והגעתי מאוחר, אבל אי אפשר לבטל שיעור, השווער תמיד אומר אף פעם כמעט לבטל שיעור לימוד תורה של רבים. בימים האחרונים היו לו כאבים גדולים מאד ממש ייסורים גדולים, שעות של כאבים בלב, אבל מיד כשנרגע הוא התיישב להכין שיעור. ביום ראשון ושני אמר שיעור בבית החולים. היה במצב שהיה מחובר לכל מיני מכשירים הרבה מאד, ואמר שיעור רבע שעה עשרים דקות".

"היום בבוקר גם התיישב והתחיל כבר לכתוב להכין שיעור, להגיד לימוד תורה של רבים. בוודאי בזכותו כל מה שיתחזקו בלימוד התורה ובמוסר זה העילוי נשמה הכי גדול שיכול להיות, הקב"ה ירחם עלינו ויהיה רק בשורות טובות".

"ר' יהונתן אייבשיץ אומר שכשאדם גדול נפטר אפשר לזכות במעלות שלו התמדה בתורה שקיעות בתורה לדעת כי הם חיינו ואורך ימינו וכמובן לימוד המוסר וחשבון הנפש ויה"ר שימשיכו כולם לעלות".

הרב גרשון אדלשטיין הרב איתמר גרבוז

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד