כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

ועדת הכספים: סלומינסקי זרק את שפיר מהדיון

סכסוך חריף בין חברת הוועדה מהעבודה ליו"ר מהבית היהודי, בנושא העברת כספים עבור המועצה האזורית 'הר חברון'

צלם:פלאש 90
צלם:פלאש 90

בתום דיון סוער על שינויים בתקציב 2014, הוציא יו"ר ועדת הכספים, ח"כ ניסן סלומינסקי (הבית היהודי) את ח"כ סתיו שפיר (העבודה) אל מחוץ לישיבה. זאת לאחר ויכוח קולני שהתפתח בין השניים. הוויכוח בין השניים נתגלע לאחר שסלומינסקי ביקש להציג בפני חברי הכנסת טבלת נתונים תקציביים ממשרד הפנים, שבה פירוט סה"כ המקדמות הכספיות שהועברו ליישובים בדרום בעקבות מבצע צוק איתן. סלומינסקי ביקש בכך להזים את הטענות, לפיהן המועצה האזורית 'הר חברון' קיבלה מקדמות גבוהות יותר מאשר רשויות בדרום, שלכאורה סבלו יותר במהלך ימי המבצע.

שפיר הטיחה בסלומינסקי, כי הוא "מסתיר מידע ומונע ממנה את זכות הדיבור". מנגד, אמר סלומינסקי לשפיר: "את מונעת ע"י השמאל הקיצוני, או שאת לא מבינה או שאת לא רוצה להתבלבל מהעובדות ומשקרת. הנתונים מראים שהר חברון קיבלה הרבה פחות מרוב הרשויות בדרום".

סלומינסקי הוסיף, כי "ח"כ שפיר פועלת על פי השיטה של השמאל הקיצוני - אל תיתן לאחרים לדבר. הטבלה של משרד הפנים מראה בדיוק כמה כל רשות קיבלה ומראה שהכל נעשה באופן ישר והגון. הר חברון קיבלה בסה"כ 471 אלף ₪ בעוד רשויות ומועצות אחרות קיבלו מיליוני ₪ מקדמות. כל ההאשמות כאילו אני מיטיב עם התנחלויות על חשבון רשויות בדרום זה עורבא פרח. ח"כ שפיר מנסה כל הזמן להשתלט על הדיונים ולא נותנת לאף אחד לדבר".

מהטבלה עולה כי מועצה אזורית הר חברון קיבלה סה"כ מקדמות: 471 אלף ₪ עד היום, להבדיל ממועצות אזוריות ורשויות מקומיות כגון: אשכול: 2.43 מיליון ₪, שדרות: 4.24 מיליון ₪, שער הנגב: 1.24 מיליון ₪, חוף אשקלון: 2.36 מיליון ₪, אשדוד: 18.45 מיליון ₪, בני עייש: 572 אלף ₪, גדרה: 699 מיליון ₪, נחל שורק: 825 מיליון ₪, נתיבות: 1.84 מיליון ₪, רהט: 1.53 מיליון ₪, קריית עקרון: 493 אלף ₪, תל שבע: 404 מיליון ₪, יואב: 593 אלף ₪.
אשכול תקציב כספים סתיו שפיר ועדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד