כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

רבנים דת"ל נגד מועמדים נוספים בי-ם: "לא לפילוגים"

"לראשונה מזה 30 שנה עומד להתמנות רב ציוני דתי לתפקיד רבני בכיר. אל ניתן לפילוגים פנימיים לקלקל את השעה"

הרב אריה שטרן
הרב אריה שטרן

שורה של רבנים בכירים בציונות הדתית יוצאים חוצץ נגד הצגתן של מועמדויות נוספות לתפקיד רבה הראשי האשכנזי של ירושלים, וזאת על רקע התמיכה הגורפת לה זוכה הרה"ג אריה שטרן לתפקיד. הצהרתם של הרבנים היום (ב) באה על רקע שמועות על התמודדויות צפויות של רבנים שונים, ובכלל זה הרה"ג יעקב שפירא, ראש ישיבת מרכז הרב, הרה"ג מיכה הלוי, רבה של פתח תקווה, והרה"ג יוסף כרמל, ראש כולל 'ארץ חמדה' - שהוכחשו בחלק מהמקרים. בהצהרה שמפרסמים הרבנים הם קוראים "לכל רבני הציונות הדתית להתגייס לבחירת הרב שטרן" ומבקשים שלא לתת "לפילוגים פנימיים לקלקל את השעה".

ההצהרה מתפרסמת בשמם של הרבנים: הרה"ג יהושע רוזן, זקן רבני ישיבת 'מרכז הרב' ומתלמידיו של מרן הרה"צ צבי יהודה קוק זצ"ל, הרה"ג גדעון פרל, רב היישוב אלון שבות, הרה"ג ישראל רוזן, ראש מכון 'צומת', הרה"ג יעקב ורהפטיג, ראש מכון הארי פישל ואב"ד בירושלים, והרה"ג דוד סתיו, יו"ר רבני צוהר.

להלן הנוסח המלא של ההצהרה:

"עם הכנסנו לישורת האחרונה בבחירות לרבנות ירושלים, באנו לעורר את אחינו, רבני הציונות הדתית, שלא לפגום באחדות שנוצרה סביב מועמדותו של הרה"ג אריה שטרן שליט"א לתפקיד. מדובר בהזדמנות היסטורית. לראשונה מזה 30 שנה עומד להתמנות רב ציוני דתי לתפקיד רבני בכיר במדינתנו. אל נא ניתן לפילוגים פנימיים לקלקל את השעה. לצערנו בשנים האחרונות חווינו כמה פילוגים כאלה שהובילו לכך שלא זה ולא זה נבחר לתפקיד, והרבנות המשיכה להישלט בידי רבנים ללא ראייה לאומית רחבה. הדוגמה האחרונה והעגומה לכך הייתה בבחירות לרבנות הראשית לישראל.

"הרה"ג אריה שטרן שליט"א, נבחר על ידי נציגי בתי הכנסת הציוניים דתיים בירושלים, הינו נתמך על ידי רובם המוחלט של רבני הציונות הדתית, ונכון לעכשיו הינו המועמד המוביל לתפקיד. על כן אנו קוראים לכל רבני הציונות הדתית להתגייס לבחירתו".

הבעת תמיכה זו בגר"א שטרן מצטרפת לתמיכתם, במספר הזדמנויות, של שורת רבנים בציונות הדתית על כל גווניה, אשר הגיעה לשיאה במכתב עליו חתמו עשרות רבנים בעד מועמדותו של הגר"א שטרן לתפקיד רבה של ירושלים. בין התומכים היו הרה"ג יעקב אריאל, רבה של רמת גן, הרה"ג אהרון ליכטנשטיין, ראש ישיבת הר עציון, הרה"ג דב ליאור, רבה של קריית ארבע, הרה"ג מרדכי שטרנברג, ראש ישיבת הר המור, הרה"ג נחום רבינוביץ', ראש ישיבת מעלה אדומים, והרה"ג רפי פוירשטיין, העומד בראש רבני צוהר, ועוד.
תמיכה הצהרה שטרן רב התמודדות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד