כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
הוארך תוקפן של הוראות השעה

אזרחי ישראל ירוויחו: אלו המוצרים שהמכס עליהם בוטל

שר האוצר סמוטריץ' האריך את תוקפם של מספר פטורים ממכס על מוצרי צריכה, והפך מספר פטורים זמניים לקבועים | בין היתר, מאריך הצו את תוקפן של הוראות השעה שאושרו בפברואר 2022 וביטלו את המכס על שורת ענק של מוצרים

אזרחי ישראל ירוויחו: אלו המוצרים שהמכס עליהם בוטל
שר האוצר בצלאל סמוטריץ' צילום: מתוך הסרטון

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' חתם היום (שלישי) על צו המאריך את תוקפן של הפחתות המכס החלות על שורה של מוצרי חקלאות ותעשייה ב-5 שנים נוספות. כמו כן, קובע הצו פטור ממכס או מס קניה על כמה מוצרים נוספים.

בין היתר, מאריך הצו את תוקפן של הוראות השעה שאושרו בפברואר 2022 וביטלו את המכס על שורה של מוצרי תעשיה וחקלאות כגון רהיטים, תרופות, חומרי בניין, חלקי חילוף לרכב, אופניים, כלי מטבח, שמנים צמחיים, מרבית מיצי פירות, זרעים ועוד.

בנוסף, קובע הצו כי הפטור ממכס שחל כיום על כרוב ניצנים, במיה ושמני מאכל שונים, אשר תוקפו צפוי לפוג בסוף החודש, יחול באופן קבוע. כמו כן, קובע הצו כי הפטור ממס קניה שחל כיום באופן זמני על קרוואנים ממונעים להשכרה יהפוך לקבוע.

לבסוף, מאריך הצו בשנתיים נוספות את תוקפה של הוראת השעה החלה ב-5 השנים האחרונות ומבטלת את המכס על אוטובוסים חשמליים.

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' אמר: "ביטול מכס הוא נכון ככלי במאבק ביוקר המחיה, הוא נכון לפתיחת השוק והגברת התחרות, הוא נכון במדיניות כלכלית ליברלית וזה הכיוון אליו נקדם בע״ה את כלכלת ישראל בשנים הקרובות. זו הבטחה".

 

מכס ביטול מכס מוצרים יוקר המחיה סל מוצרים קניות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 71 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד