כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
עאלק לא ממכרת

משרד הבריאות בקמפיין נגד הסיגריות האלקטרוניות

משרד הבריאות מפרסם היום קמפיין נרחב נגד עישון סיגריה אלקטרונית תחת הכותרת: "עאלק לא ממכרת – שלא יספרו לכם סיפורים, סיגריה אלקטרונית מסכנת חיים", זאת לקראת היום הבינלאומי ללא עישון שחל מדי שנה ב-31 במאי

משרד הבריאות בקמפיין נגד הסיגריות האלקטרוניות
סיגריה אלקטרונית צילום: פלאש90

קמפיין של משרד הבריאות פורסם בעברית, בערבית וברוסית, בטלוויזיה ובאינטרנט, ופונה למגוון קהלים ביניהם בני נוער, ובאמצעות משפיעני רשת, שמדברים על כך שמוכרים להם סיגריות אלקטרוניות ומשווקים אותן כאילו השימוש בהן "מגניב" וכיף, אך בפועל הן רעל ממכר ומסכן חיים.

לצד הקמפיין שפונה לבני הנוער, משרד הבריאות יערוך וובינר בו ישתתפו מומחים מהארץ ומהעולם, ושיעסוק בהיבטים הנפשיים של השימוש בניקוטין, בנזקי הסיגריות ובכלים העומדים לרשות ההורים בתיווך הנושא לילדיהם.

סיגריות אלקטרוניות הן מגיפה של ממש, הפוגעת בעתידם הבריאותי של בני הנוער והצעירים. הסיגריה האלקטרונית פוגעת בבריאות באופן מיידי, בין נזקיה נזק לריאות, התמכרות, חרדות והרעלה מחומרי המילוי. כמו כל הרגל רע ומזיק לבריאות - הדרך הטובה ביותר להיפטר מהעישון, היא לא להתחיל כלל.

ד"ר אפרת אפללו, מנהלת המחלקה לחינוך וקידום הבריאות בחטיבת בריאות הציבור של משרד הבריאות: "צמצום תופעת העישון ונזקיה היא אחת המשימות הלאומיות החשובות בתחום בריאות הציבור. סיגריות אלקטרוניות הן שער הכניסה לעולם העישון - ילדים, בני נוער וצעירים משתמשים בסיגריות אלקטרוניות שהפכו לאטרקטיביות וזמינות. משרד הבריאות הוביל וממשיך במאמציו למהלכים לאומיים רבים, ביניהם הטלת המיסוי על הסיגריות האלקטרוניות, פעילויות חינוך והסברה בקרב בני נוער ומבוגרים למניעת עישון והחשיפה אליו ואל מוצרי העישון, תוכניות גמילה במסגרת המוקד הלאומי לגמילה מעישון וקופות החולים, ומצוי בשיתופי פעולה נרחבים עם משרדי ממשלה, קופות החולים, רשויות מקומיות, הנהגת ההורים, מועצת התלמידים וארגוני חברה אזרחית בתחום מניעת העישון.

"מלבד זאת, בחודש האחרון פועל צוות לאומי אותו מוביל משרד הבריאות, זאת במטרה לגבש את דרכי הפעולה האפקטיביות ביותר להתמודדות עם התופעה ולהעלות את המודעות לנזקי המוצרים המסוכנים האלה. הצוות שמורכב מארבעה צוותי משנה מתכנס על מנת לגבש המלצות שיהוו צעד נוסף בדרך למיגור התופעה".

משרד הבריאות סיגריה אלקטרונית חוק נגד עישון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד