י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מסתורין בסערה

התקשורת באיטליה: סוכן מוסד הוא ההרוג; מפגש חשאי או שיט תמים?

בסירה שהתהפכה ביום ראשון באיטליה היו כ-20 סוכנים חשאיים איטלקים וישראלים. התקשורת האיטלקית מדווחת כי הסירה שהתהפכה באגם לאגו מג'ורה במדינה, הכילה סוכני מוסד. הקורבנות הם שני איטלקים, ישראלי ורוסי. האיטלקים נעלמו מיד לאחר האסון

התקשורת באיטליה: סוכן מוסד הוא ההרוג; מפגש חשאי או שיט תמים?
זירת האסון באיטליה צילום: משטרת איטליה

אירוע מיוחד שהפך למפגש עם חברים, הפך ביום ראשון בערב לטרגדיה באגם מג'ורה, בין ססטו קלנדה לליסנסה, במחוז וארזה באיטליה, שם ארבעה אנשים קיפחו את חייהם בטביעה, ביניהם איש ביון ישראלי. ההרוגים הם שני סוכני מודיעין איטלקיים, ישראלי חבר בכוחות הביטחון ששמו נאסר לפרסום ואשתו של בעל הספינה, ממוצא רוסי. הסירה בה נסעו על פי בדיקות של החוקרים, התהפכה עקב גשם ורוח ואז טבעה, הרוב הצליחו להינצל. לאחר ההתהפכות הקבוצה הישראלית והאיטלקית שחו כמה עשרות מטרים אל החוף.

באיטליה דווח כי הניצולים מהתאונה ביום ראשון שבה קיפחו את חייהם ארבעה בני אדם שבו לישראל בטיסה צבאית בבוקר יום שני, הניצולים האיטלקים פונו בחיפזון מחדרי מיון וממלונות ונעלמו. באיטליה תהו כלי תקשורת האם זה היה מפגש חשאי או שיט תמים.

הראשון שנפל לאגם הוא איש מודיעין ישראלי בדימוס, שעם קבוצת עמיתים החליט ליהנות מסוף שבוע באיטליה כדי לחגוג יום הולדת לאחד מהם. איתם היו סוכנים חשאיים איטלקיים בתפקיד או בחופשה.

אחת הגרסאות הלא רשמיות באיטליה למקרה הטרגי: לא נקבעה נסיעה לאגם יום קודם לכן, אלא היא התקיימה משום שלאחר פגישות בלומברדיה להחלפת מידע ומסמכים, הישראלים החמיצו את המטוס חזרה והם החליטו להאריך את השהות לכל סוף השבוע, עד היציאה לישראל ביום שני ה-29 במאי.

בתקשורת האיטלקית חשפו את שמו של הישראלי שנהרג בטביעת הספינה באגם מג'ורה בצפון איטליה. בישראל השם עדיין לא הותר לפרסום, למרות הפרסומים באיטליה בשעה האחרונה.

איטליה הרוגים סוכן מוסד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד