כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בצל הקרב באופוזיציה

יש עתיד והמחנה הממלכתי פרסמו הודעה משותפת

בצל העימות באופוזיציה סביב זהות הנציג בוועדה לבחירת שופטים, המחנה הממלכתי ויש עתיד פרסמו הודעה משותפת וניסו לשדר מסר של אחדות באופוזיציה. בהודעה נכתב: "אנחנו קשובים לקולות ויודעים שרוב הציבור מעדיף צעד של הידברות"

יש עתיד והמחנה הממלכתי פרסמו הודעה משותפת
יאיר לפיד ובני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ברקע הקרב באופוזיציה על זהות הנציג מטעמם בוועדה לבחירת שופטים, יש עתיד והמחנה הממלכתי פרסמו הערב (שלישי) הודעה משותפת על שיחות הרפורמה בבית הנשיא וניסו לשדר מסר של אחדות באופוזיציה.

בהודעה המשותפת נכתב: "אנו ממשיכים כל העת בניסיון אמיתי להגיע להסכמות רחבות, ומחויבים לשמור על ישראל דמוקרטית ויציבה", הבהירו. "אנחנו קשובים לקולות ויודעים שרוב הציבור מעדיף צעד של הידברות על פני יציאה מהחדר".

בנוסף הובהר בהודעה המשותפת כי המשך השיחות בבית הנשיא מותנה בעצירת הרפורמה המשפטית: "ההידברות בבית הנשיא היא האפשרות היחידה למציאת פתרון משותף, עם זאת הבהרנו כי המשך קיום השיחות מותנה בסיכוי להגיע להתקדמות, במחויבות לתהליך בחדר ומחוצה לו ובעצירת חרב ההפיכה המשפטית עם התחייבות ברורה, שאין חקיקה שמובילה לשינוי המשטר בישראל".

בתוך כך, גם היום לא נרשמה התקדמות בין האופוזיציה לקואליציה בשיחות על הרפורמה. בקואליציה רוצים הסכמות על נושאים מסויימים כמו חוק היועמ״שים ועילת הסבירות עוד קודם כינוס הוועדה לבחירת שופטים.

מנגד, באופוזיציה דורשים קודם כל כינוס הוועדה לבחירת שופטים עם נציג אופוזיציה ואז המשך השיחות לצד אפשרות שיגיעו בסופו של דבר להסכמות.

יש עתיד המחנה הממלכתי הרפורמה המשפטית בית הנשיא

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד