כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
השבוע

מחיר הדלק עולה: זה הסכום שתאלצו לשלם לליטר בנזין

שר האוצר חתם על צווים להפחתת המס על בנזין במהלך חודש יוני 2023 על מנת למתן את עליית מחיר הדלק | בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש יוני להתייקר בכ-4 אגורות בלבד ולעמוד על 6.85 ₪

מחיר הדלק עולה: זה הסכום שתאלצו לשלם לליטר בנזין
אילוסטרציה צילום: unsplash

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', חתם היום (שלישי) על צווים המפחיתים את מס הבלו ומס הקניה המוטלים על בנזין. הצווים קובעים כי במהלך חודש יוני 2023 יחול על בנזין מס קניה ומס בלו בשיעור של 2,915.68 ₪ לאלף ליטר, כך שתחול הפחתה של 50 אגורות במחירו של ליטר בנזין לצרכן, לעומת מחירו ללא הפחתות מס.

בעקבות ההפחתה צפוי מחירו של ליטר בנזין לצרכן לחודש יוני להתייקר בכ-4 אגורות בלבד ולעמוד על 6.85 ₪.

מאז אפריל 2022, על רקע העלייה במחירי הדלק, חלות ברציפות הוראות שעה המפחיתות את מס הקניה ומס הבלו החלים על בנזין. הוראות השעה הנמצאות בתוקף כיום מביאות להפחתה של כ-49 אגורות מהמחיר של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.

ב-1 ביוני הייתה אמורה הפחתה זו לקטון, כך שתחול הפחתה של 10 אגורות בלבד במחירו של ליטר בנזין לצרכן לעומת המחיר ללא הפחתות מס.   

על מנת למתן את העלייה הצפויה במחיר הבנזין, שאמור להתעדכן הלילה, מורים הצווים שנחתמו כעת כי במהלך חודש יוני 2023 תחול הפחתה במס אשר תביא להפחתה של כ-50 אגורות לליטר במחיר לצרכן, אשר תוקפה יפוג בחצות הלילה שבין ה-1 ל-2 ביולי. 

שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: ״עוד צעד חשוב במאבק ביוקר המחיה. המשימה העיקרית שלי היא להקל את הנטל הכלכלי מעל אזרחי ישראל תוך שמירה על כלכלת ישראל. ממשיכים לעבוד למען כל אזרחי ישראל.״

 

מחירי הדלק בנזין מחיר בנזין עליית מחירים יוקר המחיה נהגים תחנת דלק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד