י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024

מחר: שר האוצר יגיש את תקציב 2015 לאישור הממשלה

"זהו תקציב שנועד להציב סדר יום חברתי, לעודד את הצמיחה במשק הישראלי ולחזק את השכבות החלשות ומעמד הביניים"

מחר: שר האוצר יגיש את תקציב 2015 לאישור הממשלה
שיף

שר האוצר, יאיר לפיד, יגיש מחר (ג) לממשלה את תקציב המדינה לשנת 2015 ואת התוכנית הכלכלית הנלווית לו. התקציב יעמוד על סכום של 328 מיליארד ₪. הגידול הריאלי בתקציב המדינה בין השנים 2014 ל-2015 יעמוד על 12.5 מיליארד ₪. סכום זה כולל בתוכו תוספת חד פעמית בגובה 4.3 מיליארד ₪ עבור משרד הביטחון לטובת מימון ההתעצמות ופיתוח אמצעים המתבקשים לאחר מבצע ''צוק איתן''. יעד הגירעון יעמוד על 3.4% מהתוצר. עקרונות התקציב מתבססים על כלכלה מבוססת חדשנות וחיזוק האדם העובד.

מלבד התוספת לתקציב הביטחון, מכיל התקציב תוספות משמעותיות למשרדים החברתיים. התכנית הכלכלית מגדילה באופן ניכר את התקציבים לשיפור החינוך, הבריאות, הרווחה, והביטחון האישי.

משרד הבריאות יקבל תוספת של 2.8 מיליארד ₪, הכוללת תוספת ריאלית לסל התרופות בסך של 300 מלש"ח, תוספת של כ-145 מיליון ש"ח עבור הוספת מיטות בבתי חולים החולים הכלליים, הוספת מיטות בבתי החולים הפסיכיאטריים ומיגון בית החולים ברזילי. כ- 100 מיליון ש"ח עבור מימון התמיכה בבית החולים לשנת 2015 במסגרת תכנית ההבראה לבית החולים. תוספת של כ-285 מיליון ש"ח עבור ביצוע רפורמה בבריאות הנפש המעבירה את האחריות הביטוחית לתחום לקופות החולים. התקציב נועד להבטיח מימון מספק לגידול בצריכת השירותים הפסיכיאטריים, האמבולטוריים והאשפוזיים.

משרד החינוך יקבל תוספת של 1.8 מיליארד ₪, תוספת 350 מיליון ש"ח עבור הארכת שנת הלימודים בחינוך הרשמי לכיתות א'-ד'. השתתפות ההורים בבתי הספר של החופש הגדול תנוע בין 0 ל-450 ש"ח בהתאם לאשכול הכלכלי-חברתי של הרשות המקומית. תוספת לתכנית ביטחון תזונתי, תוספת של כ-375 מיליון ש"ח עבור המשך פריסת רפורמת "עוז לתמורה", המשך היישום המלא של חינוך חינם לגילאי 3-4 בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג, המשך יישום תכנית הניהול העצמי – להגברת האוטונומיה התקציבית והפדגוגית של מנהלי בתי הספר היסודיים – בהתאם לתכנית עבודה משותפת למשרדי החינוך והאוצר.

המשרד לביטחון הפנים יקבל תוספת של 1 מיליארד ₪ לצורך הרחבת מערך השיטור העירוני, העמקת המעורבות המשטרתית במגזר הלא יהודי, חיזוק תחושת הביטחון באזורי ריכוז מסתננים והקמת יחידה לטיפול בפשיעה לאומנית ועוד.

משרד הרווחה (כולל את התוספת לניצולי השואה) יקבל תוספת של 1.4 מיליארד ₪. תוספת של כמיליארד ש"ח בקצבאות, בהשוואת תנאים בין הקבוצות, בפטור מלא מתשלום עבור תרופות ובשירותי רווחה ובריאות. תוספת של כ-250 מיליון ש"ח לטובת הסדרה בחוק והרחבה של שירותי רווחה ובריאות הניתנים לאוטיסטים, תוספת של כ-100 מיליון ש"ח להרחבת הזכאות לקצבה שגובהה הממוצע הינו 2,400 ש"ח בחודש, ונועדה לסייע לזכאים בטיפול הנדרש להם. תוספת של כ-70 מיליון ש"ח לצורך תכנית לליווי כלכלי לכ-5,000 משפחות. כמו כן תוגדל רווחת קצבת השלמת הכנסה לקשישים במטרה להעלות מעל קו העוני 180.000 קשישים.
תקציב לפיד תוספות משרדים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד