כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

אגו"י של אמריקה: הותרה הכנסת ארבעה מינים לארה"ב

נציגי אגודת ישראל של אמריקה פעלו להתיר את הכנסתם של ארבעת המינים בנמלי התעופה ברחבי ארה"ב

צילום ארכיון: קובי הר צבי
צילום ארכיון: קובי הר צבי

הרב אבא כהן, נציג אגו"י של אמריקה בוושינגטון, נפגש בסוף שבוע שעבר בוושינגטון עם ראשי המשרד לביטחון פנים האמריקני, כדי לרענן את ההבנות שהושגו בעניין הכנסת ארבע מינים לתחומי ארה"ב.

כידוע, החוק האמריקני אוסר להכניס לגבולות ארה"ב פירות וירקות או כל מזון חי. הקנס על עבירה שכזו מגיע ל-250 דולר והמוצר מוחרם. לפיכך, מדי שנה בתקופת החגים נתקלים יהודים שמגיעים לשדות התעופה בארה"ב ובאמתחתם ארבע מינים, בבעיות קשות. פקחי המכס מחרימים את המינים וקונסים את בעליהם.

בשל ריבוי התלונות מדי שנה על החרמת ארבע מינים, וקנסות שקבלו נוסעים שהגיעו לנמלי התעופה בארה"ב, החליטה אגו"י של אמריקה להקדים רפואה למכה ולרענן את ההבנות בענין.

"עמדנו על כך שחוזר מפורט יישלח לכל הפקחים בכל שדות התעופה, החוזר כולל תמונות של ארבע מינים כדי שהמוכסים יוכלו לזהות אותם, בחוזר גם נאמר כי מדובר במוצר הקשור לדת ולכן יש לנהוג בו בזהירות", אמר הרב אבא כהן, "בכלל חשוב לדעת שארבעת המינים, אינם מופיעים ברשימת המוצרים שאסור להכניס לארה"ב, ואת זה יש להסביר גם לפקיד המכס, אני מציע לכל מי שנתקל בבעיה שיבקש לדבר עם הממונה על פקחי המכס", מסכם הרב כהן.

סוכן נסיעות חרדי וותיק אומר ל'בחדרי חרדים', "אנשים לוקחים איתם ארבע מינים, אני יודע מניסיון של שנים שעברו שהמוכסים בשדה התעופה קנדי מכירים את התופעה ובדרך כלל מתעלמים מהארבע מינים, אלא אם כן נפלת על פקיד מכס מנומנם ועייף בשעה חמש בבוקר. בשדות תעופה אחרים כדוגמת שדה התעופה נו ארק או שדה התעופה פילדלפיה, או מעבר הגבולות בין קנדה לארה"ב יש כל שנה הרבה בעיות. חשוב שאנשים ידעו את הזכויות שלהם. בדרך כלל הם יתבקשו להראות את האתרוג, על הנוסע להוציא את האתרוג מהעטיפה ומהקופסא ולאפשר לפקיד המכס לבדוק אם הוא אינו 'נגוע', אם האתרוג או הלולב לא נמצאו נגועים, הם יכולים לעבור. במידה ופקיד המכס מתעקש לטפל בארבע מינים בעצמו, ויש לכם חשש שהארבע מינים יפגמו, בקשו לדבר עם פקח מכס בכיר".
אגודת ישראל שדה תעופה מוכס ארבע מינים הברחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד