כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024

פשרה בבי"ש: קראוונים לתלמידות החרדיות

משרד החינוך ועיריית בית שמש הגיעו לפשרה על מבנה בית הספר 'שפות ותרבויות' • התלמידות יועברו לקראוונים בחצר

בית הספר בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן
בית הספר בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

עיריית בית שמש ומשרד החינוך הגיעו היום לפשרה בפרשת מבנה בית הספר ברמת בית שמש, כך הודיעה היום (ב'), עיריית בית שמש.

לאחר הסאגה הארוכה בפרשת מבנה בית הספר 'שפות ותרבויות' ברמת בית שמש, הגיעו עיריית בית שמש ומשרד החינוך לפשרה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי בירושלים.

בית המשפט אימץ את הפשרה אף שועד ההורים של 'שפות ותרבויות' התנגד לה.

על פי המתווה, משרד החינוך יתקצב ארבעה קראוונים אשר יוצבו בחצר מבנה בית הספר, ואליהם יעברו 110 תלמידות בית הספר 'משכנות דעת' הלומדות כיום במבנה.

במקביל, יקדמו העירייה ומשרד החינוך פתרון כולל וארוך טווח בנוגע לשיכון כלל מוסדות החינוך בעיר, כבר בשנת הלימודים תשע"ו ובכללם גם בתי הספר 'משכנות דעת' ו'שפות ותרבויות', כאשר תיבדק האפשרות שלקראת שנה"ל הבאה יעבור בית הספר 'שפות ותרבויות' למבנה בבית שמש הותיקה, אזור מגוריהם של תלמיד בית הספר.

לחץ כאן לצפייה בסלולר ובטאבלטים

בית ספר המריבה בבית שמש. צילום: יעקב לדרמן

כזכור, התעורר עימות כאשר העירייה העבירה תלמידות חרדיות באגף בביה"ס לשפות ותרבויות המתגוררות באותה שכונה.

לטענת עיריית בית שמש, מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה ביה"ס מיועד לכ- 500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 144 תלמידים.

משרד החינוך עתר לבית משפט השלום בירושלים נגד עיריית בית שמש, למתן צו סגירה והוצאתן של 100 התלמידות החרדיות ממתחם שפות ותרבויות.

בית המשפט הבהיר שאין לו הסמכות לדון בבקשה. משרד החינוך לא אמר נואש והגיש עתירה נוספת לבית המשפט לעניינים מנהליים, אשר החל לדון בנושא בלא מתן צו ביניים שיוציא את התלמידות מהכיתה.

עם זאת הציע בית המשפט שהצדדים יפעלו להידברות ביניהם שתביא להסדרת פתרון כולל וארוך טווח".

במהלך הדיון בבית המשפט, אמר השופט לנציגת משרד החינוך "הלוואי ולכל תלמיד בארץ היו תנאים כמו שיש לתלמידי שפות ותרבויות, גם לאחר אכלוס התלמידות חרדיות וחלוקת המבנה, אם זו הייתה גבעתיים לא היינו פה כעת".

ראש עיריית בית שמש משה אבוטבול, אמר היום לאחר הסכם הפשרה: "אני מברך ושמח על שיתוף הפעולה של משרד החינוך, שהוכיח כי טובת ילדי העיר מכל המגזרים עומדת מעל כל השיקולים, ומקווה כי אכן ימצא פתרון יסודי ומעשי לפתרון מצוקת מבני החינוך בבית שמש המתפתחת".,
בית שמש משרד החינוך עימות משכנות דעת עירייה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד