כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
שתיים מתחת לאחוז החסימה

סקר מנדטים אחרי התקציב: מי מוביל ומי יציב

כשבוע לאחר העברת התקציב וברקע חידוש שיחות ההידברות על הרפורמה המשפטית, סקר חדש מעלה כי המחנה הממלכתי ממשיכה להוביל על פני הליכוד. בנוסף, גוש המרכז-שמאל מוביל ב-10 מנדטים על גוש הימין

סקר מנדטים אחרי התקציב: מי מוביל ומי יציב
ספירת הקולות צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

כשבוע לאחר העברת התקציב ובצל חידוש שיחות ההידברות על הרפורמה המשפטית בחסות בית הנשיא סקר חדש שמתפרסם הערב (שלישי) מעלה כי לו הבחירות היו מתקיימות היום מפלגתו של גנץ הייתה מסיימת במקום הראשון.

על פי הסקר של מכון מדגם בהנהלת מנו גבע שפורסם ב'חדשות 12', המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ הייתה הגדולה ביותר וזוכה ב-28 מנדטים. הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו הייתה מקבלת 26 מנדטים.

יש עתיד, מפלגתו של ראש האופוזיציה יאיר לפיד הייתה זוכה ב-18 מנדטים ואילו הציונות הדתית ועוצמה יהודית היו מקבלות 10 מנדטים.

בקרב המפלגות החרדיות אין שינוי משמעותי וש"ס מקבלת בסקר 10 מנדטים, ואילו יהדות התורה עם 7 מנדטים. ישראל ביתנו בראשות אביגדור ליברמן הייתה זוכה ב-6 מנדטים.

עוד עולה מהסקר כי מפלגת רע"מ בראשות מנסור עבאס הייתה מתחזקת וזוכה ב-6 מנדטים. מפלגת מרצ שבבחירות האחרונות לא עברה את אחוז החסימה הייתה זוכה ב-5 מנדטים.

מפלגת חד"ש תע"ל שבראשה עומד איימן עודה שהודיע כי לא יתמודד בבחירות הבאות על סף אחוז החסימה עם 4 מנדטים. שתי המפלגות שלא עוברות את אחוז החסימה הן העבודה שמקבלת 1.7% בלבד ובל"ד שמקבלת 2.1%.

מפת הגושים: גוש הימין בראשות ראש הממשלה נתניהו עם 53 מנדטים וגוש המרכז-שמאל עם 63 מנדטים. בתווך חד"ש תע"ל עם 4 מנדטים.

הליכוד המחנה הממלכתי סקר מנדטים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד