י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
מל"טים על שכונת יוקרה

'אחד הפיצוצים הרעיד את הבית שלנו': הרוסים מתעוררים למלחמה בבית

התקפות מל"טים ופיצוצים באזור מוסקבה נתפסו כ"צעד הגיוני" על ידי רוסים בעת שאוקראינה הגיבה בתוך הבית של פוטין. בניגוד גמור לקייב, מוסקבה הייתה עד כה מוגנת מההרס שחוללה פלישת פוטין  

'אחד הפיצוצים הרעיד את הבית שלנו': הרוסים מתעוררים למלחמה בבית
אילוסטרציה צילום: pixabay

תושבי שכונת רובליובקה העשירה רגילים לקצת רעש. ביתם של וילות רחבות ידיים של האליטות הפוליטיות והעסקיות של רוסיה, לרבות של הנשיא ולדימיר פוטין, האזור המיוער שממערב למוסקבה ידוע במופעי זיקוקים מפוארים. רובליובקה הוא אזור מגורים יוקרתי בפרברים המערביים של מוסקבה, אבל ביום שלישי בבוקר הפריע להם משהו חזק יותר - קול של מל"טים מתפוצצים באוויר.

"זה היה כמו בום, בום, בום, ברצף די מהיר", אמר אנדריי, איש עסקים המתגורר בלב רובליובקה ל'גארדיאן'. "אחד הפיצוצים הרעיד את הבית שלנו; זה לא היה משהו שחווינו בעבר". מוסקבה ופאתיה הותקפו על ידי מל"טים, בדיוק כשרוסיה שיגרה גל קטלני נוסף של תקיפות אוויריות על קייב.

משרד ההגנה הרוסי, האשים את אוקראינה במתקפת המל"טים וטען כי היו שמונה מל"טים השתתפו במתקפה. כמה מוסקובאים שהתעוררו מהמל"טים ביום שלישי תיארו את המתקפה האוקראינית כדבר "הגיוני".

"כולם מבינים שאם נירה לעברם, ההתקפות עלולות לחזור אלינו", אמר דמיטרי לעיתון, שהתעורר ביום שלישי בבוקר מפיצוץ כשהיה בדירתו בעיירה אודינצוב, ליד רובליובקה. הוא אמר שהוא הלך לישון אחרי התקיפות.

"יש אנשים שנסערים אבל שום דבר לא יכול להפתיע אותי יותר. אוקראינה כבר פגעה בקרמלין בעבר. אז הצעד הזה הגיוני". תושבת אחד מבנייני הדירות במוסקבה שנפגעו תיארה ששמעה פיצוץ "עוצמתי" וחשה "מבוהלת".

בניגוד גמור לקייב, מוסקבה הייתה עד כה מוגנת מההרס שחוללה פלישת פוטין. דמיטרי פסקוב, דובר הקרמלין, אמר שלפוטין אין תוכניות מיידיות בגלל התקיפות וטען כי "אין איום מיידי על תושבי מוסקבה ואזור מוסקבה". אתמול שיבח נשיא רוסיה את ההגנה האווירית של מוסקבה.

מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים מוסקבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד