כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
דורשים עונש מוות

התובעים פירטו את הטבח הנורא בבית הכנסת בפתיחת המשפט של הנאצי

התובעים במשפט של הרוצח הנאצי שטבח ב-11 מתפללים בבית הכנסת בפיטסבורג ארה"ב פרטו בפתיחת המשפט שלו את מעשיו. היורה הוציא לפועל מתקפה אנטישמית קטלנית הקשה ביותר על אדמת ארה"ב מאז מלחמת העולם השניה תוך שהוא יורה בראשם של הקורבנות

התובעים פירטו את הטבח הנורא בבית הכנסת בפתיחת המשפט של הנאצי
אולם בית משפט. אילוסטרציה צילום: unsplash

התביעה מבקשת עונש מוות לנאצי שהואשם בהריגת 11 אנשים בבית כנסת בשנת 2018 בפיטסבורג ארה"ב. הם תיארו זירת כאוס וטרור בפני חבר מושבעים אתמול, וסיפרו כיצד כל אחד מהקורבנות נורה, רבים נורו בזמן שהם ניסו להסתיר או להגן על יקיריהם.

עורך דינו של היורה, שמתמקד בסיוע להימנע מעונש מוות, הודה כי ביצע את הרציחות אך טען כי הוא פעל ממניעים "לא הגיוניים".

משפט פשע השנאה של רוברט באוורס הנאצי החל אתמול בבית המשפט הפדרלי במרכז העיר פיטסבורג עם תובע שסיפר על הטבח בפירוט גרפי, כפי שהתפתח מרגע לרגע בבוקר קריר ב-27 באוקטובר 2018, בבית הכנסת עץ החיים.

באוורס נכנסו לבית הכנסת חמוש ברובה AR-15 ושלושה אקדחים והלך מחדר לחדר וירה לעבר מתפללים כשהם אוחזים בסידורים, התחבאו מתחת לספסלים או במטבח והתקשרו בטירוף ל-911. גילם של הקורבנות נע בין 59 ל-97. מה שנחשב למתקפה האנטישמית הקשה ביותר בתולדות ארה"ב.

"אנו נחפש צדק למעשיו של הנאשם", אמרה סו סי סונג , ראש החטיבה הפלילית של הפרקליטות של ארה"ב במחוז מערב פנסילבניה. סונג סיפרה כי באוורס נסע לבית הכנסת, שם ירה מחלון גדול ואז נכנס פנימה. הוא ירה בראש של שישה אנשים, אדם אחד נורה מטווח כה קצר עד שהרובה של באוורס שרף את עורו.

"ברגע שנכנס לבית הכנסת, הנאשם החל לצוד", אמרה. "הוא עבר מחדר לחדר ומעלה ומטה, מחפש להרוג מתפללים יהודים".

סונג סיפרה שאישה אחת שרדה כששכבה מתחת לאמה בת ה-97 המכוסה בדם כשנשמה את נשימתה האחרונה. 11 אנשים שרדו. באוורס נכנע למשטרה לאחר שהתבצר בכיתה בקומה העליונה.

ברגע שהוא נלקח למעצר, אמרה סונג, באוורס אמר לשוטרים שיהודים צריכים למות, כי הם ילדי השטן ומביאים מהגרים והורגים ילדים. "האנשים האלה מבצעים רצח עם בעמי, ואני רק רוצה להרוג יהודים", אמר באוורס.

השופט רוברט ג'יי קולוויל אמר ביום שלישי למושבעים כי השלב הראשון של המשפט הוא להחליט אם באוורס אשם. שלב שני יחליט אם יש לגזור עליו עונש מוות.

עץ החיים פיטסבורג ארה''ב נאצי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד