י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בלי טיפת בושה

מכירה פומבית של העיפרון של היטלר

בית מכירות באירלנד מציע למכירה פומבית את העיפרון האישי של היטלר שצפוי להימכר בעשרות אלפי דולרים. יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה: "המכירה הזו מהווה עלבון למיליונים שנספו, למעטים ששרדו, וליהודים בכל מקום"

מכירה פומבית של העיפרון של היטלר
צלב קרס צילום: Pixabay

בית המכירות בלומפילד באירלנד מציעה למכירה פומבית עיפרון שניתן במתנה ליום הולדתו של אדולף היטלר ע"י אשתו אווה בראון. הפריט עליו חרוטות שתי האותיות "AH", ראשי תיבות של שמו - אדולף היטלר, ובמקום אחר, המילה "Eva" יעמוד למכירה במחיר התחלתי של 65,000 לירות שטרלינג וצפוי להימכר במחיר של עד 100 אלף ליש"ט.

בשיחה עם עיתון האינדפנדנט הבריטי ציין מנכ"ל חברת המכירות קארל בנט כי הוא יכול להבין מדוע לאנשים עשויה להיות הסתייגות ממכירה ואיסוף של פריטים נאציים אך עם זאת "מבחינתי, כאספן צמרת, פריטים צבאיים משמרים חלק מהעבר שלנו ויש להתייחס אליהם כאל חפצים היסטוריים, לא משנה אם ההיסטוריה שהם מתייחסים אליה הייתה אחת האפלות והשנויות במחלוקת בהיסטוריה המתועדת".

יו"ר איגוד הארגונים היהודים באירופה (EJA), הרב מנחם מרגולין פנה במכתב בהול לבנט עם דרישה נחרצת לביטול המכירה של הפריט. במכתבו ציין הרב מרגולין כי: "בתי מכירות מציעים למכירה מזכרות נאציות לכל המרבה במחיר. להגנתם הם תמיד טוענים את אותו טיעון "מדובר בפרטים בעלי ערך היסטורי". אבל פרטי השנאה האלה הם הכל מלבד פרטים בעלי ערך כלשהו. שלא יהיה ספק, פריטים בעלי עניין היסטורי אמיתי שייכים למוזיאונים או למוסדות אקדמים. בזה אנחנו תומכים לחלוטין".

עוד אמר הרב מרגולין: אבל קנייה ומכירה של פריטים כמו בית המכירות שלך מעמיד למכירה פריטים מסוכנים בכמה חזיתות: הם יוצרים סחר מקאברי בפריטים השייכים לרוצחי המונים ומקלים על תומכיהם בהווה לפאר את מעשיהם האנטישמיים. ולא פחות חשוב המסחר הזה מהווה עלבון למיליונים שנספו, למעטים שנותרו, וליהודים בכל מקום".

היטלר עפרון מכירה פומבית אירלנד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד