כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
חסר בושה

חשוד בטבח הופיע בבית המשפט אוחז בתנ"ך

חשוד בטבח בכנסייה ברואנדה הופיע בבית המשפט אוחז בתנ"ך. השוטר לשעבר שנעצר בדרום אפריקה, עומד למשפט לאחר 22 שנות בריחה. הוא עמד מאחורי הרג של למעלה מ-2,000 בני אדם

חשוד בטבח הופיע בבית המשפט אוחז בתנ"ך
תנ"ך (צילום אילוסטרציה) צילום: באדיבות המצלם

אחד החשודים המבוקשים ביותר ברואנדה ברצח העם במדינה ב-1994 הופיע ביום שישי האחרון באולם בית המשפט בדרום אפריקה, כשהוא אוחז בתנ"ך וספר דתי נוסף. פולג'נס קיישמה היה קצין משטרה בדרגת מפקח, ותכנן את הרציחות של יותר מ-2,000 בני אדם, כולל ילדים, כשניסו לחפש מקלט בכנסייה במהלך הימים הראשונים של רצח העם.

הוא נעצר ביום רביעי האחרון בעיירה קטנה כ-30 קילומטרים מזרחית לקייפטאון לאחר שהצליח להתחמק מהצדק במשך כמעט 30 שנה. הרשויות בדרום אפריקה ציינו את גילו כ-61.

הוגש נגדו כתב אישום בגין רצח עם ופשעים נגד האנושות בשנת 2001 על ידי בית דין שחקר את זוועות רצח העם ברואנדה, שבו נטבחו יותר מ-800,000 בני אדם כאשר חברי קבוצת ההוטו האתנית רצחו את המיעוט הטוטסי ואחרים שניסו להגן עליהם.

החשוד יישאר במעצר עד לדיון נוסף באותו בית המשפט ביום שישי הקרוב, כך קבע השופט. הוא צפוי להיות מוסגר לרואנדה ובסופו של דבר לעמוד לדין על רצח עם ופשעים נגד האנושות.

חמשת האישומים שהגישו נגדו תובעים דרום אפריקאים ביום שישי האחרון נוגעים רק לכך שהוא מסר הצהרות כוזבות בטפסי הגירה כבר לפני 23 שנים כדי להיכנס ולהישאר בדרום אפריקה. בינואר 2000, האיש שיקר לרשויות בדרום אפריקה באמצעות שם בדוי וטענה שהוא פליט מבורונדי, כך טענו התובעים במסמכי בית המשפט. הוא קיבל מקלט ב-2004, אך תוקף זה פג שנתיים לאחר מכן על פי התובעים. והוא נשאר בדרום אפריקה ב-17 השנים האחרונות.

לא ברור אם הוא יעמוד למשפט על אישומים אלה בדרום אפריקה לפני הסגרתו לעמוד לדין בגין רצח עם. הוא היה בין המנהיגים של קבוצה שניסתה לשרוף את הכנסייה. כשהתוכנית הזו נכשלה, הוא ואחרים השתמשו בדחפור כדי להרוס את הבניין, לרסק ולהרוג את האנשים שבתוכו, כך נכתב בכתב האישום.

דרום אפריקה רואנדה תנ''ך רצח עם

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד