כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
'כיפה אדומה' תוצרת שב"כ

סוכל פיגוע גדול: התרגיל המבריק למחבלים

הודות לתרגיל מבריק שביצעו לוחמי שב"כ ומג"ב נלכדו שני מחבלי חמאס שתכננו לבצע פיגוע ירי בתוך יישוב בבנימין הסמוך למקום מגוריהם | הסיפור המלא

סוכל פיגוע גדול: התרגיל המבריק למחבלים
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

נמנע פיגוע ירי גדול שאותו תכננו לבצע מחבלים של חמאס בתוך היישוב נחליאל הסמוך לכפר כובאר שליד רמאללה, בו מתגוררים השניים. הפיגוע שתוכנן להתבצע בליל שישי ערב יום ירושלים שחל לפני כשבועיים, סוכל הודות מידע מודיעיני שהגיע לידי שירות הביטחון הכללי (שב"כ) שיחד עם יחידת המסתערבים של מג"ב מחוז ירושלים הצליחו לסכל את הפיגוע באמצעות תרגיל מבריק. כך פרסם לראשונה הכתב הצבאי של 'חדשות 12' ניר דבורי.

שב"כ ומג"ב אספו מידע על המחבלים ועל הזירה שבה מתוכנן להתבצע פיגוע הירי והסיקו מכך כי אותם מחבלים מנסים להשיג כלי נשק ובאמצעותם להוציא לפועל את הפיגוע. עד מהרה החליטו בשב"כ ובמג"ב לעשות להם מעין "כיפה אדומה" (קביעת יעד מפגש בטענה שקרית). הלוחמים התחזו לסוחרי נשק ויצרו קשר עם המחבלים.

אילוסטרציה. צילום: דוברות המשטרה.

לפי הדיווח ב'חדשות 12', לאחר שיצרו הלוחמים רושם אצל המחבלים כי הם סוחרי נשק הם הבטיחו להם אספקה של רובים ובכך רכשו את אמונם. לאחר מכן קבעו עם שני מהמחבלים שני מקומות מפגש שונים שבהם העסקה תתבצע.

במקרה הראשון, המחבל נכנס לרכב של המסתערבים, לוחם מראה לו את הנשק ושוחח איתו עליו, כאשר המחבל ביקש לקבל לידיו את הרובה, הלוחם משתלט עליו, ומיד מגיעים לוחמים נוספים שתופסים אותו ולוקחים אותו לחקירת שב"כ. במקביל, באותו הזמן פעולה זהה עם פעיל חמאס אחר. בזמן שהוא יושב ברכב וסופר את השטרות כדי להעבירם ל"סוחר הנשק" הלוחמים מגיחים, מתנפלים עליו ועוצרים גם אותו לחקירה. בכך נמנע מרחץ דמים ביישוב נחליאל שבבנימין.

לפי הדיווח שב"כ סיכל מתחילת 2023 בשיטות יצירתיות שונות 259 פיגועי ירי. אחת השיטות המוצלחות זו "כיפה אדומה" שמצליחה לרוב לרכוש את אמונם של המחבלים שנופלים בפח ונלכדים בטרם יצאו לפגע.

מעצר מחבלים תפיסת מחבלים נחליאל סיכול פיגוע מחבלי חמאס חוליית חמאס מסתערבים סוחרי נשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 33 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד