כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
הכותרות והטורים

כך מסקרים העיתונים את פטירת ראש הישיבה

בבוקר שאחרי הסתלקותו של מרן ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל העיתונים המודפסים כולם מסקרים את פטירתו של המנהיג הליטאי בן ה-100 והלווייתו רבת המשתתפים | 'בחדרי חרדים' קיבץ את השערים, הכותרות, הטורים וההספדים

כך מסקרים העיתונים את פטירת ראש הישיבה
שערי העיתונים צילום: באדיבות המצלם

עמך בית ישראל מתאבל מרה על הסתלקותו לשמי רום של מרן ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין זצ"ל שהלך לעולמו בבית החולים 'מעייני הישועה' בבני ברק בגיל 100 לאחר שאושפז במקום במהלך חג השבועות. כלי התקשורת התמקמו בעיר התורה והחסידות עם היוודע דבר הסתלקותו, תיעדו, סיקרו ושידרו את מסע הלוויה, הביאו רשמים וראיונות מיוחדים על אישיותו וגדלותו בתורה ובמידות.

הבוקר (רביעי) מגיע תורם של העיתונים המודפסים שמסקרים בעמוד הראשון את סילוקו של 'המנהיג'. בביטאון 'דגל התורה' - 'יתד נאמן' ממשיכים במסורת ובעמוד השער - תמונה של מרן זצ"ל לצד הכיתוב "אבי אבי רכב ישראל ופרשיו" לבן על גבי רקע שחור המציין אות אבל על סילוקו של צדיק.

מתחת מופיע שיר מיוחד שנכתב לזכרו לצד תמונת ההמונים במסע הלוויה לאורך רחוב חזון איש. הביטאון כולו שמופץ במיוחד גם היום (בנוסף לימי שלישי) בחינם, מוקדש להסתלקותו של ראש הישיבה, עם תיאור מסכת חייו ופעליו, הספדיהם של זקני ראשי הישיבות הגר"ד לנדו, הגרב"מ אזרחי והגרב"ד פוברסקי וכן עשרות מודעות אבל של מוסדות וארגונים שונים.

בעיתון 'המודיע' - בטאון אגודת ישראל העולמית, שער העיתון מוקדש כולו לסיקור הסתלקותו של ראש הישיבה זצ"ל. הכותרת הינה "מרן הגאון רבי ירחמיאל גרשון אדלשטיין זצוק"ל". בכתבה נכתב על תולדות חייו והיותו ראש ישיבה נערץ על רבבות תלמידיו לאורך השנים.

'המבשר' - העיתון של היהדות הנאמנה מסקר לאורך עמוד השער את הסתלקותו של ראש הישיבה זצ"ל כולל בעמודים הפנימיים, כתבה שמסכמת 100 שנות חיים של תורה בהתמדה, ענווה ואהבת הזולת, לצד הספדים ומודעות אבל. בכותרת נכתב "מרן ראש הישיבה איננו" ובכותרת הגג לבן על גבי שחור "רבבות ואלפי אלפי בני התורה מבכים מרה".

בעיתון הדיגיטלי 'שחרית' המופץ במייל הכותרת היא "נח נפשיה דרבי". תמונה של מרן ראש הישיבה זצ"ל עם טלית ותפילין כשברקע רבבות אלפי ישראל במסע הלוויה בבני ברק.

גם בעיתונות החילונית מסקרים את הסתלקותו של המנהיג הליטאי בן ה-100. ב'ידיעות אחרונות' מקדישים לסיקור חצי מעמוד השער תחת הכותרת "דרכו האחרונה" לצד תמונה של ראש הישיבה ומסע הלוויה. בפנים העיתון סיקור נרחב של כתב העיתון קובי נחשוני על תולדותיו, חייו ופעליו. לצד טורים שמפרסמים, עורך מגזין 'משפחה' אריה ארליך - תחת הכותרת "גאון ומענטש", כתבת העיתון שושנה חן - תחת הכותרת "הלב הגדול נדם" וטור נוסף של יאיר אטינגר - תחת הכותרת "קשוב, סובלני, הגיוני".

בעיתון 'ישראל היום' ניתנה כותרת על כרבע עמוד "מספידים עידן שלם" לצד תקציר שמפנה לכתבה מלאה בעמוד 2 של העיתונאי יהודה שלזינגר שמספר לקוראים מי היה מרן ראש הישיבה רבי גרשון אדלשטיין זצ"ל, צדיק מה פעל ומה עשה למען הכלל והפרט לאורך מאה שנות חיים.

 

בעיתון 'מעריב' נכתב בכותרת בראש העמוד "איש צדיק היה" משני צידי הכותרת תמונתו של מרן זצ"ל ותמונה ממסע הלוויה.

במוסף 'המגזין' של עיתון 'מעריב' הוקדש השער כולו לפטירתו של מרן ראש הישיבה זצ"ל, תמונת ענק של מרן בסלון ביתו, עם ציטוט "דלתו היתה פתוחה לכולם". בפנים כתבה שמתארת את חייו ופעליו של מרן הגרי"ג אדלשטיין שניהל מביתו הדל והפשוט את היהדות החרדית, ושם קיבל הן את פשוטי העם והן את קברניטי המדינה כדוגמת נשיא המדינה וראש הממשלה.

בעיתון 'הארץ' - ניתנה הכותרת במרכז העמוד. תמונה של רבבות משתתפי מסע הלוויה ברחובות בני ברק כשמתחת הכותרת "רבבות בהלוויית מנהיג הציבור החרדי הליטאי".

גם ה'ג'רוזלם פוסט' מסקר בשער העיתון את הלוויה תחת הכותרת: "עשרות אלפים התאספו להלווית המנהיג החרדי אדלשטיין".

הלוויית הגרי"ג אדלשטיין זצ"ל הגרי''ג אדלשטיין הרב גרשון אדלשטיין עיתונים חרדיים עיתונים חילונים כותרות סיקור תקשורתי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד